بابک عابدین در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامههای پیش روی اتحادیه صنف چاپخانهداران و صحاف توضیح داد: در دومین نشست هیئتمدیره در محل اتحادیه چاپخانهداران و صحاف تهران که با محوریت پیگیری امور جاری و پیشبرد اهداف صنفی برگزار شد، مصوب شد که مشاوران منتخب در میز خدمت مشاوران مالیاتی، کار و تأمین اجتماعی، هفتگی در محل اتحادیه مستفر شوند.
وی با بیان اینکه اطلاعرسانی درباره روزها، به زودی انجام میشود، ادامه داد: از این پس در قالب «میز خدمت» هفتهای یک روز در محل اتحادیه مستقر خواهند بود تا اعضا بتوانند از خدمات مشاوره تخصصی در حوزههای مالیاتی، کار و بیمه، همچنین تسهیل امور ثبت و بارگذاری مدارک صدور پروانه بهرهمند شوند.
عابدین، همچنین به پیگیری مشکل تخصیص نیافتن سهمیه ارزی برای برخی از ملزومات و مواد مصرفی در صنایع چاپ و تابلوسازی اشاره کرد و افزود: این اقدام با هدف رفع موانع موجود از مسیر تأمین مواد اولیه و حمایت از تولیدکنندگان داخلی این حوزه انجام میشود تا صنف با دغدغه کمتری فعالیتهای خود را دنبال کند.
وی همچنین از پروژه دیجیتالیسازی پروندههای فیزیکی اعضا خبر داد و گفت: این کار با هدف بهروزرسانی نظام اداری، کاهش حجم اسناد کاغذی و تسریع در ارائه خدمات انجام خواهد شد.
به گفته عابدین، طی تعامل و دیداری که با هیئتمدیره تشکلهای صنفی مختلف داشتیم قرار است، هماهنگیهای لازم با هدف تقویت، مشورت و همفکری بین بخشهای مختلف زنجیره تولید چاپ، از لیتوگرافی تا چاپ و صحافی تا زمینه تقویت ارتباطات صنفی، انتقال تجربیات و همافزایی تخصصی انجام شود.
نظر شما