جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
بلاگرها خرده فرهنگ‌های هرمزگان را اشتباه منتشر می‌کنند

هرمزگان - مولف هرمزگانی گفت: نگرانی من در حال حاضر از پدیده‌ای به نام بلاگرها است که خرده فرهنگ‌های ما را به اشتباه و عموماً غلط منتشر می‌کنند. این در حالی است که ما دارای یک فرهنگ بسیار غنی و با دیرینگی بالا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، محمد کمالی باغستانی، با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نمایشگاه کتاب هرمزگان به موضوع تغییر سبک‌های مطالعه در کشور گفت: با توجه به مقوله رشد تکنولوژی و گسترش فناوری‌های جدید، شیوه مطالعه نسبت به گذشته تغییر زیادی کرده است.

وی ادامه داد: ظهور و بروز شبکه‌های اجتماعی و گسترش این رسانه‌های جمعی باعث پدید آمدن سبک و سیاق جدید در حوزه سامانه‌های رقمی (دیجیتال)، «سکو» (پلتفرم‌ها)، کتاب‌های صوتی و … شده و مطالعه بیشتر در این قالب‌ها توسعه یافته است و شکل جدیدی از کتابخوانی در جامعه رواج پیدا کرده است.

این نویسنده هرمزگانی با ارزیابی مثبت از وضعیت نمایشگاه کتاب گفت: شیوه موضوع محوری نمایشگاه حق انتخاب بسیار خوبی برای بازدید کنندگان داده و پس از ۴ سال وقفه، کام تشنه مخاطبان کتاب را سیراب کرد.

این روزنامه نگار بندرعباسی اضافه کرد: به لحاظ اجتماعی جنوب کشور بیشتر برخوردار از فرهنگ شفاهی است و قاعدتاً ما در هرمزگان در این دسته‌بندی قرار داریم و عناصر فرهنگی و ادبی بیشتر به شکل شفاهی هستند تا مکتوب و این مستلزم این است که نویسندگان و پژوهشگران به کوشش و همت بلند، فرهنگ شفاهی را به شکل مکتوب ارائه دهند.

این معلم هرمزگانی افزود: توجه به کتاب و نسخه‌های مکتوب به خصوص در عصر دیجیتال در حوزه فرهنگ، باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و اما نگرانی من در حال حاضر از پدیده‌ای به نام بلاگرها است که خرده فرهنگ‌های ما را به اشتباه و عموماً غلط منتشر می‌کنند. این در حالی است که ما دارای یک فرهنگ بسیار غنی و با دیرینگی بالا هستیم.

محمد کمالی باغستانی در پایان اذعان داشت: بلاگرها با تولید محتواهای غیر علمی و پژوهشی در شبکه‌های اجتماعی، آسیب‌های بسیار جدی به فرهنگ، سنت، آداب و رسوم و آئین های بومی مردمان سرزمین هرمزگان و سایر مناطق کشور می‌زنند و این در آینده برای فرهنگ این کشور خطرناک است.

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از روز شنبه ۲۱ بهمن تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس به روی دوستداران کتاب باز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها