شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
توسعه فضاهای کتابخوانی و راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاها ضرورت دارد

کردستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سنندج بر ضرورت توسعه فضاهای کتابخوانی، راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاها تاکید کرد و گفت: باید با همکاری مسئولان، شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها و خیرین، زمینه برای راه اندازی کتابخانه در روستاها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، عبدالعلی اسفندیاری شنبه در دومین جلسه مشترک کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج اظهار کرد: امروزه کتابخانه‌های عمومی به پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ای جامعه تبدیل شده‌اند و می‌توانند نقش تاثیرگذاری در این زمینه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه کتاب از ارکان مهم در توسعه فرهنگی جامعه است، عنوان کرد: توجه به این مهم می تواند سبب ارتقای آگاهی و افزایش شاخص های شهروندی در جامعه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سنندج بر ضرورت توسعه فضاهای کتابخوانی، راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاها تاکید کرد و افزود: برخی روستاها در شهرستان با جمعیت زیاد فاقد کتابخانه هستند و باید با همکاری مسئولان، شوراهای اسلامی، دهیاری ها و خیرین، زمینه برای راه‌اندازی کتابخانه در آنها فراهم شود.

اسفندیاری اضافه کرد: در حال حاضر هفت کتابخانه مشارکتی در سنندج فعال هست و تعداد کتابخانه‌های روستایی این شهرستان نیز به ۶ باب می‌رسد که توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در روستاها به عنوان یک ضرورت فرهنگی مورد توجه است که این مهم نیازمند همت خیرین است.

وی تاکید کرد: بهره گیری و استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه کتاب و کتابخوانی برای توسعه استان ضروری است و در این میان باید از مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف و همچنین عموم مردم استفاده شود.

نهاد کتابخانه‌های عمومی نیازمند حمایت مسئولان و خیرین است

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، نیز در ادامه با اشاره به اینکه این نهاد نیاز به حمایت مسئولان و خیرین دارد، عنوان کرد: این حمایت‌ها سبب ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌ها و خدمت رسانی بسیار بهتر و بیشتر می‌شود.

معصومه حسنی خونسار ادامه داد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، کتاب یکی از ارزشمندترین فرآورده‌های بشری و گنجینه بزرگترین ثروت های بشر، یعنی دانش و تحقیق و دروازه‌ای به سوی جهان گسترده‌ی دانش و معرفت است و کم‌توجهی به این عنصر ارزشمند یکی از موانع مهم رسیدن جامعه‌ی ایرانی اسلامی به جایگاه مطلوب خود می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان، گفت: هم اکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان را بالغ بر ۸۹۰ هزار نسخه ذکر کرد و افزود: در یک سال گذشته، ۳۷ هزار نسخه کتاب توسط مردم و سازمان ها به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

حسنی خونسار، زیربنای کتابخانه های عمومی کردستان را ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع ذکر و یادآوری کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری استان کردستان کتابخانه عمومی نایسر سنندج افتتاح و آماده خدمت‌رسانی به علاقمندان در این شهرک شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها