شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کتاب نویسنده کودک خورموجی نقد و بررسی شد

بوشهر – نشست نقد و بررسی کتاب «شهر من خورموج» تألیف شکیبا زارعی، نویسندۀ کودک خورموجی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خورموج، یک نویسنده و پژوهشگر خورموجی صبح شنبه در نشست نقد و بررسی این کتاب گفت: کتاب «شهر من خورموج» حاصل یک دوره درخشان فعالیت کتابخوانی، کشف استعدادهای کودکان در حوزه نویسندگی و استفاده از هنر آنهاست.

غلامرضا قربانی‌مقدم ادامه داد: دقت نظر و نگاه متفاوت کودکان به این مقوله، یک اثر ارزشمند را تولید کرده که در سطح کشور کم‌نظیر است. کتاب «شهر من خورموج» که با کوشش شکیبا زارعی و مقالات ١٧ کودک و نوجوان خورموجی نوشته شده، الگویی برای تمام شهرهای ایران می‌تواند باشد.

وی یادآور شد: در این اثر کودکان با تیزبینی داشته‌های شهر خود را مکتوب کرده‌اند و در حوزه خورموج‎شناسی اثری فاخر آفریده‌اند. توجه کودکان در این کتاب به اماکنی هم چون کوچه کتاب، دره انجیر، باغ‎ها و… که از منظر بزرگسالان کم‎اهمیت است به مدیران شهر راهکار تازه‎ای می‌دهد.

قربانی‎مقدم گفت: نویسنده کتاب در این اثر اشاره کرده بعد از اینکه به‌مناسبت روز خورموج نامه‎ای به شهردار درباره زیبایی شهر خورموج نوشتم؛ پدرم توصیه کرد با هدف معرفی اماکن مختلف خورموج نیز مطالبی بنویسم که تصمیم گرفتم در این زمینه از ظرفیت همه بچه‌های شهر استفاده کنم تا در قالب کتابی به چاپ برسد.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «شهر من خورموج» دل‎نوشته‌های کودکان و نوجوانان شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی است که به همت شکیبا زارعی گردآوری، چاپ و منتشر شده است. این کتاب سال ١۴٠٠ در قطع رقعی، در ۷۲ ویصفحه از س انتشارات نگاه آشنا چاپ و با حمایت شهرداری و شورای اسلامی خورموج وارد بازار کتاب شد.

سمیه غریبی (طراح جلد)، حمید زارعی (ویراستار)، سیده سولماز موسوی (عکاس) و ناهید جمشیدنیا (به عنوان هماهنگ کننده) در این اثر شکیبا زارعی را یاری کرده‌اند. این کتاب شامل ۱۸ موضوع در زمینه‎های مختلف شهر خورموج از ۱۷ نویسنده است و پیش از مقدمه آن، شعری از عباس دلجو در مورد خورموج آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها