جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
لزوم مطالعه کتاب در حوزه روان درمانی

قم - حسن نوروززاده مدرس دانشگاه بر لزوم مطالعه کتاب در حوزه روان درمانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حسن نوروززاده در نشست «کتاب درمانی از دیدگاه روانکاوی» که در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کتابخانه مرکزی قم برگزار شد، گفت: زمانی که کتابی را می‌خوانیم و شخصیت‌های آن مطابق با احساسات فعلی و وقایع پیرامون شما است، آن کتاب می‌تواند در روند درمان روحی و روانی ما موثر باشد.

وی در ادامه افزود: ما زمانی که شخصیت شبیه خودمان را در کتاب پیدا کنیم، با آن شخصیت همانندسازی می‌کنیم و چون در جایگاه او قرار گرفته‌ایم، اضطرابمان کم شده و حال خوب پیدا می کنیم.

این مدرس دانشگاه در ادامه بیان کرد: انسان دارای دو عالم طبیعت و اندیشه است و اندیشه پلی به بی‌نهایت است. جسم انسان محدود است اما اندیشه انسان پلی به عالم بی‌نهایت است و محدودیتی ندارد و این بی‌نهایت را می‌توان با مطالعه به دست آورد.

نوروززاده تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به کسی کمک کنیم به او علم دهیم. اهالی مطالعه و کتاب مسئله دارند، مسئله در ما دغدغه ایجاد می‌کند و افراد کتابخوان متناسب با دغدغه زمان خود، کتاب خوب را می‌خوانند.

وی تصریح کرد: شاعران بزرگ ما همچون سعدی، مولانا، حافظ و عطار، نسبت به اجتماع خود دغدغه‌مند بوده‌اند و نسبت به نیازهای مردم زمانه خود، خود را مسئول می‌دانند و در مسیر تامین نیاز روحی انسان‌های زمانه خود تلاش می‌کنند.

مهمان نشست «کتاب درمانی از دیدگاه روانکاوی» در پایان یادآور شد: خودشناسی یعنی یاد بگیریم که درست بیاندیشیم چرا که بیش از نود درصد ذهن ما ناخودآگاه هست و اگر به خودآگاهی برسیم، می‌توانیم به کمک ابزارهایی مثل کتاب آن را درمان کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها