سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۰
فرهنگستان، میزبان شرکت‌کنندگان همايش تعامل ادبی ايران و جهان

فرهنگستان زبان و ادب فارسی ميزبان جمعی از ميهمانان همايش تعامل ادبی جهان از کشورهای ترکيه، هند، پاکستان، تاجيکستان و قرقيزستان بود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين نشست که با حضور غلامعلی حداد عادل و اعضای شورای فرهنگستان دوشنبه، بيست‌ويکم ارديبهشت‌ برگزار شد، حداد عادل ضمن خوشامدگويی، به معرفی بخشی از فعاليت‌ها و دستاوردهای فرهنگستان و اعضای شورا پرداخت. 

قهرمان سلیمانی، سرپرست مرکز گسترش زبان فارسی نيز در اين نشست به تشریح اهداف و برنامه‌های متنوع این مرکز در سال جاری پرداخت.

 اين نشست با برگزاری ضيافت ناهار و پذيرايي از ميهمانان پايان يافت.

پیش از این، رییس پیشین مرکز گسترش زبان و ادب فارسی(عباسعلی وفایی) در گفت‌وگو با رسانه‌ها، از برگزاری ششمين همايش تعامل ادبي ايران و جهان با حضور استادان و اهالي زبان و ادبيات فارسي از ۴۰ كشور جهان، همز‌مان با بيست‌ودومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران خبر داده بود.

این همایش، ۱۶ اردیبهشت، در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه بیست و دوم کتاب تهران، با حضور عباسعلی وفایی و احمد تمیم‌داری استادان ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، انور مجید استاد دانشگاه بغداد، حکیمه دبیران استاد دانشگاه تربیت معلم، سعد رستم استاد دانشگاه حلب سوریه، غنی آوا استاد ادبیات از کشور ازبکستان و  علی شجاعی صائین، مدیرعامل موسسه خانه کتاب برگزار شد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط