یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
نمایشگاه هفته ملی کودک در گرگان افتتاح شد

گلستان- نمایشگاه هفته ملی کودک با شعار «کودکی بهتر و زندگی بهتر» در 23 غرفه به مدت 5 روز در سازه نمایشگاهی تالار فخرالدین اسعد گرگانی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته ملی کودک با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، مدیران کل آموزش‌وپرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر و دانش آموزان ظهر یکشنبه 16 مهرماه در 23 غرفه در سازه نمایشگاهی تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

نمایشگاه هفته ملی کودک تا 20 مهرماه از ساعت 8:30 صبح تا 12:30 و نیز عصرها 16 تا 19 پذیرای کودکان و نوجوانان به همراه خانواده و نیز سایر اقشار جامعه خواهد بود.

روخوانی و معرفی کتاب، شعر و نوشتن خلاق، کودک همیار صلح، انیمیشن و رباتیک و نقاشی و بازی و نمایش خلاق، نهاد کتابخانه‌های عمومی، تشکل های گردشگری فرهنگی کودکان از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است.



در حاشیه این نمایشگاه، الهه غیناقی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان و بانی برپایی این رویداد، ضمن تبریک هفته ملی کودک و قدردانی از عوامل برپایی نمایشگاه، گفت: هفته ملی کودک فرصتی ارزشمند برای نهادینه کردن فرهنگ توجه به حقوق و جایگاه کودکان و نوجوانان و نیز مجالی برای بیان و درک اهمیت دوران کودکی است و نیز زمینه بالندگی فرد در دوران جوانی و بزرگ‌سالی بهتری فراهم می‌شود.

وی سپس ضمن دعوت از عموم مردم به حضور و بهره‌مندی از این ظرفیت متنوع ایجادشده، افزود: تربیت و رشد کودکان و نوجوانان در محیط‌های فرهنگی سالم، معنوی همراه بانشاط، ضمن وجود آموزشی و کاربردی‌اش، موجب کاهش استرس‌ها و کاهش آسیب‌پذیری کودکان در آینده می‌شود.

غیناقی در پایان درباره هفته ملی کودک عنوان کرد: هفته ملی کودک به‌عنوان فرصت و نقطه عطفی برای توجه به نیازها و خواسته‌های کودکان و باهدف بهبود شرایط آنان برگزار می‌شود و فرصتی است تا به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری شود و برنامه‌ریزی برای مراقبت و حمایت از آن‌ها و آگاهی افزایی جامعه در این حوزه صورت بپذیرد.

به گزارش ایبنا، 16مهرماه به‌عنوان روز ملی کودک در ایران شناخته‌شده است. در این روز و هفته پیش رو برنامه‌های مختلفی برای کودکان اجرا شده و بر اهمیت جایگاه آن‌ها تأکید بیشتری می‌شود. هرسال به مناسبت بزرگداشت روز کودک، روزشمار هفته ملی کودک در تهران و سایر شهرهای ایران اجرا می‌شود و هرروز آن به یک برنامه اختصاص پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها