چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
«هیئت کتاب» و «میز کتاب» در حاشیه مراسم عزاداری در شهر برپا شد

بوشهر- یکی از مدیران کتابشهر بوشهر از راه‌اندازی «هیئت کتاب» و «میز کتاب» از روز اول ماه محرم در حاشیه مراسم عزاداری حسینی در سطح شهر بوشهر خبر داد.

محمد حیدری در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: برپایی هیئت کتاب همزمان با محرم و فرارسیدن موسم عزاداری حسین یکی از اقداماتی است که با محوریت کتاب «قیام امام حسین (ع)» نوشته سید جعفر شهیدی از سوی کتابشهر شکل گرفته که در این برنامه بعد از هم‌خوانی این اثر، برشی از کتاب «آه» اثر یاسین حجازی به عنوان روضه خوانده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این ماه، کتابشهر بوشهر مانند همه جهان سوگوار امام حسین (ع) شد و با تغییر فضای بصری و سیاه‌پوشی فروشگاه حال و هوای حسینی بر آن حاکم شد. تلاش کردیم در سیاه‌پوشی‌ کتابفروشی، سلیقه و نگاه مخاطب را هم درنظر بگیریم؛ برای مثال، بخش کودک آن، با بیرق‌‎های «یا رقیه» و متناسب با روحیات کودکان سیاه‌پوش شود.

حیدری یادآور شد: از دیگر اقدامات مجموعه کتابشهر در ایامی که همه شهر سوگوار شهدای کربلا هستند، می‌توان به حضور آن در طرح ملی «سفیر حسین» و برپایی «میزهای کتاب» در سطح شهر بوشهر و در حاشیه مراسم عزاداری اشاره کرد که تا به امروز توانسته‌ایم 5 میز کتاب نیز برپا کنیم تا در کنار شور حسینی، در ترویج اندیشه حسینی نیز اثرگذار باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها