سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
کارگروه نظارت بر اجرای مهم‌ترین مصوبه فرهنگی دولت تشکیل می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تشکیل کارگروه نظارت بر اجرای آیین‌نامه بند هـ تبصره 9 ماده‌واحده بودجه خبر داد و گفت: نشر، فعالیت‌های رسانه‌ای، فعالیت‌های قرآنی، حوزه نمایش و گردشگری از این اعتبارات سهم دارند.

محمد‌مهدی اسماعیلی، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره اجرای آیین‌نامه مهم‌ترین مصوبه فرهنگی دولت بیان کرد: مقرر شده، با تشکیل کارگروه، بر هزینه‌کرد اعتبارات قانون بندهـ تبصره 9 قانون بودجه سال 1402 نظارت شود؛ همچنین بخشی از این اعتبارات وارد صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد.

وی درباره برنامه صندوق اعتباری هنر درباره هزینه‌کرد اعتبارات موضوع بند(هـ) تبصره 9 ماده واحده بودجه گفت: بخشی از اعتبارات موضوع بند هـ که به صندوق اعتباری هنر تخصیص پیدا می‌کند، براساس تصمیم کارگروه، متشکل از نماینده‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اموراقتصادیی و دارایی تصمیم‌گیری و مصوب خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اولویت‌های بند(هـ) تبصره 9 ماده واحده قانون بودجه 1402 بیان کرد: نشر، فعالیت‌های رسانه‌ای، فعالیت‌های قرآنی، حوزه نمایشی و گردشگری از این اعتبارات سهم دارند.
 
به گزارش ایبنا؛ آیین‌نامه بند(هـ) تبصره ۹ ماده‌واحده بودجه 1402، 7 تیر‌‌ماه در جلسه هیات دولت به تصویب رسید. براساس قانون:  «در راستای ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی شركت های دولتی، بانك ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در این قانون مكلفند یك درصد (1%) از هزینه های خود را برای هم افزایی و ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسانه ای نوین، نشر و كتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه ای اختصاص دهند.
 
به‌گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «تصویب این ماده به قدری مهم و در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی تأثیرگذار است که بسیاری از صاحب‌نظران و استادان دانشگاه، مسائل «اقتصاد فرهنگ» را به قبل و بعد از تصویب این قانون تقسیم می‌کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط