دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
پوستر سوگواره عاشورایی «چلچراغ» در خرم‌آباد رونمایی شد

لرستان- در آستانه ماه محرم، پوستر سوگواره عاشورایی «چلچراغ» در خرم‌آباد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد ظهر دوشنبه در مراسمی پوستر سوگواره عاشورایی «چلچراغ» در آستانه ماه محرم، در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، رئیس حوزه هنری استان، معاونین اداره کل ارشاد و جمعی از اصحاب رسانه رونمایی شد. 

اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جمع خبرنگاران گفت:  سوگواره با موضوع نهضت حسینی و در قالب ۱۶ دبیرخانه تخصصی با موضوعات مختلف فرهنگی و هنری در استان به فعالیت خواهد پرداخت. 

وی افزود: عکس، دلنوشته، مداحی، نمایش‌های آیینی، آواها و نمادها، روایت‌های مردمی اربعین، داستان، شعر، و ... از جمله موضوعات این سوگواره هستند.

روانشاد عنوان کرد: با توجه ظرفیت‌های فراوان و ارادت قلبی که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر به امام حسین (ع) دارند، واجب دانستیم که دستگاه‌های فرهنگی به عنوان  متولی خلق آثار هنری و جریان‌سازی  فرهنگی هنری با موضوع سوگواره عاشورایی چلچراغ از سوی موسسات فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد داشته باشیم.

وی افزود: سوگواره عاشورایی چلچراغ با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، از جمله حوزه هنری، شهرداری،  صدا و سیما، جبهه فرهنگی استان، در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها