یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه چاپ اصلاح می‌شود

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای اصلاح آیین‌نامه‌های مختلف مثل تأسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحد‌های وابسته خبر داد.

علی‌اکبر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری، گفت: یکی از اقدامات و برنامه‌های اداره کل، پیگیری برای اصلاح یکسری از آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه چاپ و نشر است که در قالب نشست مشترک با فعالان صنعت چاپ و نظرخواهی از آن‌ها دنبال می‌شود.

وی افزود:‌ ضرورت اصلاح قوانین و آیین‎‌نامه‌‎ها جدی است اما باید اصلاحاتی در این حوزه انجام شود تا فعالان صنعت چاپ با دغدغه کمتری به فعالیت بپردازند.

ابراهیمی با اشاره به برخی از این موضوعات، توضیح داد: اصلاح آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحد‌های وابسته مصوب هیئت وزیران سال 1371 در دستور کار قرار دارد؛ علاوه‌ براین اصلاح دستورالعمل صدور‌ مجوز تاسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحد‌های وابسته مصوب سال 1398 و اصلاح دستورالعمل رسیدگی به تخلفات چاپخانه‌ها و واحد‌های وابسته مصوب سال 1392 در این حوزه در فهرست برنامه‌های اداره کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

وی با تأکید بر توجه اداره کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدگاه‌ها مختلف درباره برنامه‌های این اداره کل، بیان کرد: در این زمینه فعالان بخش‌های مختلف صنعت چاپ، کارشناسان، نخبگان و دست‌اندرکاران این حوزه می‌توانند دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را به نشانی irprint.farhang.gov.ir/fa/nazarsanji ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها