پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
برگزاری «نمایشگاه کسب و کارهای کوچک» و طرح «روستای پاک» با محوریت کتابخانه عمومی

قم- برگزاری «نمایشگاه کسب و کارهای کوچک» و طرح «روستای پاک» با محوریت کتابخانه عمومی از جمله اخبار کوتاه استان قم در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی شاهینی مسئول برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری «ارادت، گفت: بنیاد فرهنگی امامت فعالیت‌های خود را از سال ۸۲ در تربیت نیروی آگاه و مدافع حریم ولایت آغاز کرده و اکنون که بدنه جامعه با سوالات زیادی در حوزه اعتقادات مواجه است، بهترین زمینه برای انتقال معارف اسلامی به زبان هنر و ادبیات است.
 
وی ادامه داد: در گام اول این جشنواره از امروز بخش ادبی در رشته‌های شعر کلاسیک و نو، داستان و پویش کتابخوانی غدیر آغاز خواهد شد و در طول سال در موضوع امامت و غدیر رویدادهای هنری زیادی را رقم خواهیم زد.
 
شاهینی با اشاره به این که ارائه آثار هنری برای عموم مردم در جشنواره فرهنگی هنری ارادت آزاد است، افزود: مهلت ارسال آثار را تا روز عید غدیر، ۱۶ تیرماه  است.
 
حامد حجتی، دبیر جشنواره بیان کرد: بخش هنرهای تجسمی جشنواره ارادت سال آینده در موضوع‌های تصویرسازی، نگارگری، طراحی پوستر و مجموعه آثار تجسمی برگزار می‌شود.
 
وی گفت:‌ در پویش کتابخوانی نیز آثاری انتخاب شده‌ که جنبه‌های عمومی بیشتری داشته باشند و از این رو دو رشته در نظر گرفته شده که اولین آن مسابقه از متن کتاب و دومین آن رشته خلاصه‌نویسی از متن کتاب است.
 
 
 
فاطمه ربانی مقدم در کارگاه آموزشی ساخت «باغ مینیاتوری» به مناسبت روز جهانی گل و گیاه در کتابخانه عمومی شهدای نوبهار گفت: نیاز انسان به طبیعت و محیط زیست، یک نیاز فطری است؛ با وجود زندگی شهری و دوری از محیط زیست، وجود گیاه های آپارتمانی در منزل و نگهداری از آنها این نیاز را تا حدی برطرف می کند.
 
نویسنده کتاب «نگرشی سبز به بوستان‌ها» در ادامه افزود: دیش گاردن یا باغ مینیاتوری مجموعه گیاه‌های آپارتمانی هستند که در یک ظرف کم عمق قرار داده شده‌اند و منظره جذابی را برای استفاده در منازل ایجاد می کنند.
 
برگزاری سومین «نمایشگاه کسب و کارهای کوچک»

سومین «نمایشگاه کسب و
کارهای کوچک» کتابخانه‌های عمومی استان قم با هدف پیوند کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک به میزبانی کتابخانه عمومی شهدای نوبهار قم و با همکاری بسیج سازندگی استان و گروه جهادی شهیدان خبازنو برگزار شد.
 
این نمایشگاه با 16 غرفه از کسب و کارهای کوچک و خانگی در رشته‌های صنایع دستی، ملزومات و زیورآلات، هنر های تجسمی، خوراک، پوشاک و... یک هفته در کتابخانه عمومی شهدای نوبهار برپا شد.
 
در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه آموزشی آشنائی با دوره‌های حرفه‌ای کسب‌وکار با تدریس ابراهیم کاهدی، عضواتحادیه جامع تجاری کسب وکار ایران و کارگاه آموزشی «اصول اولیه کسب و کار» با حیدر خلیلی، مشاور کسب و کار برگزار شد.
 
 اجرای طرح «روستای پاک» در روستای مبارک آباد قم

فردوس نادعلی‌زاده، کتابدار کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) مبارک‌آباد پیرامون انگیزه خود از «روستای پاک» و نگاهش به کتابخانه به عنوان پایگاه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی گفت: کتابخانه، فقط محل امانت کتاب نیست؛ کتابخانه، یک دریچه است تا دنیا را بهتر ببینیم و بشناسیم و در این بین، کتابخانه‌های کودک، سنگین‌ترین وظیفه را در میان کتابخانه‌های یک جامعه دارند؛ چراکه در کتابخانه کودک می‌توان نسلی آگاه پرورش داد و کل جامعه را متاثر کرد.
 
نویسنده کتاب «کودک و کتاب» درباره انگیزه خود از فعالیت های زیست محیطی و ارتباط آن با کتابخانه افزود: پاک بودن و پاک نگه‌داشتن محیط زیست از مهم‌ترین موضوعاتی است که کودک باید آن را فراگیرد. ما از حضور کودکان در کتابخانه و انسی که با آن دارند استفاده می‌کنیم تا این مفهوم را در یک پروسه زمانی در کودکان نهادینه کنیم.
 
نادعلی‌زاده در ادامه با اشاره به اجرای طرح «روستای پاک» در روستای مبارک آباد قم گفت: طرح «روستای پاک» توسط کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) و به همت کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه ولیعصر از ابتدای مهرماه 1400 با هدف آموزش محیط زیست به کودکان در سه مرحله اجرا شد که در مرحله اول، تلاش شد تا با برگزاری کارگاه های آموزشی، کودکان با اهمیت محیط زیست و راه‌های حفظ و نگهداری از آن و همچنین آموزش تفکیک زباله و انواع آن آشنا شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها