جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
جست‌وجوی آرامش بر شانه‌های یار مهربان...

در چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سری به غرفه ناشران تخصصی در حوزه روانشناسی زدیم. شبگیر، شباهنگ آرایان، ملیکان، باریزان، پارسینه، چالش، چابک اندیش و بسیاری دیگر. خبرنگار ایبنا به بهانه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بسته پیشنهادی را برای خرید کتاب‌های روانشناسی تهیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بازار کتاب روانشناسی به ویژه روانشناسی مثبت اندیشی همواره از حوزه‌هایی بوده که در نمایشگاه کتاب تهران طرفداران پروپاقرصی داشته و سهم عظیمی از فروش کتاب‌ها را به خود اختصاص داده است با این وجود کتاب‌هایی که تنها به محتوای زرد اکتفا نکنند کمتر در بازار کتاب‌های روانشناسی یافت می‌شود. خبرنگار ایبنا به بهانه سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بسته پیشنهادی را برای خرید کتاب‌های روانشناسی  تهیه کرده که در ادامه می‌خوانید:


فریبکاران در کمینند

فریبکاران، نقشه‌کش‌های ماهر و مجربی هستند؛ چون می‌توانند انگیزه اصلی خود که تحقق اهدافشان است را با ترفند‌های متفاوت پنهان کنند تا خرشان از روی پل بگذرد. از نظر آن‌ها، جلب اعتماد دیگران از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید شما هم مدت‌هاست که ناآگاهانه بازیچه فردی هستید و کاری به جز اطاعت از اوامر او انجام نمی‌دهید.
 
 

مثل یک زن رفتار کن و مثل یک مرد فکر کن
وقتی وارد یك رابطه می‌شوید فقط به دنبال این هستید كه مردتان را تغییر دهید این بدترین و اشتباه‌ترین بازی است چرا، چون مهم نیست چه اخباری در مجلات می‌خوانید، چه برنامه‌هایی در تلویزیون می‌بینید و یا چه داستان‌های تلخی از دوستان خانم می‌شنوید. اصول اولیه مردان یك چیز است و هرگز تغییر نمی‌كند. شما با مطالعه این كتاب می‌توانید مردها را بهتر بشناسید و رؤیاها و آرزوهای خود را عملی سازید.

 
 

یکصد قاعده‌ی زندگی: اصول زندگی بهتر، شادتر و موفق‌تر
نویسنده در کتاب حاضر، به بررسی رموز موفقیت و اصول زندگی بهتر پرداخته است. نگارنده ضمن ارائه مقدمه‌ای مختصر درباره رازهای موفقیت، به طور مجزا قواعدی برای موفقیت فردی و انفرادی، قواعد همسرداری، قواعد خانوادگی و دوستانه، قواعد اجتماعی، و قواعد دنیوی را توضیح داده و بسیاری از اصول موفقیت را با ارائه راهکارهای بسیار ساده بیان داشته است. همچنین خواننده را به انتخاب راه‌های ساده و شناسایی عوامل موفقیت، به سخت‌کوشی، از خود گذشتگی، اشتیاق، شور و شوق و علاقه و یکرنگی دعوت کرده است
 
 

بروم یا بمانم؛ چگونه قاطعانه تصمیم بگیرم و زندگی ام را به باد ندهم
اگر در رابطه‌ای ناخوشایند هستید و نمی‌دانید چه کنید، بورلی استون با کتاب بمانم یا بروم کمک‌تان می‌کند بهترین تصمیم ممکن را برای زندگی‌تان بگیرید. او در این کتاب راهکارهایی ارائه می‌دهد تا هر زمان در روابط عاطفی و ازدواج، کار، تحصیل یا هر جای دیگری بین دوراهی‌های سخت قرار گرفتید، بتوانید عاقلانه‌ترین انتخاب را انجام دهید.
 
 

مدیریت رفتارهای یکهویی؛ چگونه خشم و احساساتمان را مدیریت کنیم
در کتاب حاضر، دکتر فردریک فانژه، استاد دانشگاه، متخصص علوم اعصاب و روان‌پزشک به افراد بسیاری برای کنترل و مدیریت رفتارهای تکانشی و هیجانی کمک کرده است. دکتر فانژه در این کتاب با تمرین‌های عملی، به ما می‌آموزد تا رفتارهای تکانشی را در زندگی‌مان مدیریت کنیم.
 
 

نظریه میمون
ذهن را می‌توان به درختی انبوه تشبیه کرد که هر شاخه آن، یکی از افکار ماست. تمرکز یا توجه مان نیز شبیه میمونی است که مدام روی این شاخه‌ها به جست و خیز می‌پردازد و از شاخه‌ای به شاخه دیگر می‌برد. علت گیجی و حواس پرتی مزمن ما، نیز همین میمون‌ها هستند. با مطالعه این کتاب، انواع و اقسام میمون‌های درون ذهنتان را می‌شناسید و با شیوه تحت کنترل درآوردنشان آشنا می‌شوید.
 
 
ماندن در وضعیت آخر
در این کتاب بیان می‌شود که احساسات دردناک، عزت‌نفس را فرسوده می‌کند. ممکن است ما با حس سرمستی و سرور از خواب بیدار شویم؛ اما تنها در عرض چند ثانیه با دیدن یک اخم یا با تجربه کردن یک ناکامی یا شکست جزئی، غمگین شویم و شاید هم این غم تا پایان روز ادامه داشته باشد. ممکن است که ما مطالعات زیادی را در زمینه‌های بهبود رفتار و انگیزه و افزایش روحیه انجام داده باشیم و در مورد این مسائل بصیرت، اطلاعات، پیش‌بینی و بازنگری‌هایی هم داشته باشیم؛ ولی هنگامی‌که شخصی ما را عصبانی می‌کند یا غمی بر ما فرود می‌آید، تمامی این اطلاعات ظرف مدت چند ثانیه، محو و ناپدید می‌شوند. در چنین مواقعی احساسات، تمامی وجود ما را دربر می‌گیرد و باعث می‌شود که ندای درونی عقل و منطق به ما نرسد؛ ندایی که می‌تواند ما را امیدوار کند و به ما اطمینان ببخشد که زندگی مجدداً می‌تواند خوب و مطلوب شود. اکثر ما با علائم این وضعیت آشنا هستیم.
 
 
همه‌چیز آن‌طور که دیده می‌شود نیست!! (پذیرش این‌که در زندگی هیچ‌ چیز مطلق نیست، همه اتفاق‌های زندگی نسبی هستند)
خودت را بدون قضاوت تماشا كن، ببین چقدر اشتیاق داری كه مورد تحسین دیگران باشی؟ شنیدن جملات تحسین‌آمیز بد نیست، اما چقدر تعریف و تمجیدها واقعی هستند و یا به خاطر نیاز تو را تحسین می‌كنند؟ خودت بهتر از هر كسی می‌فهمی كه آیا شایسته تحسین‌ هستی یا نه!!! همه افراد چنین مشغولیت ذهنی دارند. چقدر نگران می‌شوی زمانی كه كسی بر خلاف تصورت چیزی بگوید؟ آیا در مقام دفاع از خودت‌ برمی‌آیی؟ آزرده خاطر می‌شوی؟ بحث می‌كنی؟ و یا تمام وجودت پر می‌شود از ترس؟!!! چرا این همه اشتیاق برای نظر دیگران؟ خودت را از تعریف و تحسین دیگران بی‌نیاز كن. خودت را كشف كن به درون خودت سفر كن و همیشه از خودت بپرس كه تو كیستی. وقتی همه چیز آن‌طور كه دیده می‌شود نیست، اشتباه بزرگی است كه تو هم در آن مسیر گام برداری و با خودت مدام تكرار كن: من تغییر را می‌پذیرم و در مسیر عقل و اندیشه قدم برمی‌دارم. آدم‌ها را محترم می‌شمارم. با حقیقت درونی خویش روبه‌رو می‌شوم. بر ترس‌هایم غلبه می‌كنم. خود واقعی‌ام را همان‌گونه كه هستم به نمایش می‌گذارم تا آرامش ذهن را تجربه كنم. به شما اطمینان می‌دهم: اگر تصویری كه از خود به جهان پیرامون‌تان نشان می‌دهید همانی نباشد كه واقعا هستید، هیچ‌گاه احساس شادمانی نخواهید كرد.
 
 

من مضطرب
کتاب «منِ مضطرب» با نگاهی کاربردی، سعی دارد با ارائه روش‌ها و تمرینات گوناگون تا حد ممکن به کاهش اضطراب و نگرانی کمک کند. در گام اول باید شناخت درستی نسبت به نگرانی یا دلهره داشته باشیم. همه ما می‌دانیم که بخشی از نگرانی برای انسان ضروری است، چراکه اگر اندکی نگرانی نباشد، انسان نسبت به انجام کارهایش بی‌خیال یا بی‌قید می‌شود. پس باید تفاوت میان استرس مثبت و منفی را شناخت. سپس کتاب تفاوت میان اضطراب و دلهره را روشن می‌کند. اگر اضطراب در انسان کاهش پیدا نکند، تبدیل به دلهره یا دلشوره می‌شود. شاید شنیده باشید که شخصی بگوید، دلشوره دارد و نمی‌داند، دلیل اضطرابش چیست. این در شرایطی رخ می‌دهد که اضطراب در او ماندگار شده و تبدیل به یک دلهره دائمی در روانِ فرد شده است. این کتاب مانند سایر کتاب‌های «زندگی بهتر» که زیر نظر دکتر «فردریک فانژه»، روان‌پزشک فرانسوی منتشر می‌شود؛ با مثال‌های عینی ما را با واقعیت‌ها روبه‌رو می‌کند.
 


زنان بازنده نیستند اگر...!؟
«نیروی زنانه ما استعدادهای منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز جنسیت‌مان را یک جا جمع کرده است.» این کتاب، با ارائه شصت روش مختلف برای ایجاد تحول در زندگی خود به همه زنان دنیا یادآور می‌شود که برای غلبه بر مشکلاتشان از قدرت و توان مشخصی برخوردارند. این کتاب دارای فصولی چون: «برنده بودن»، «رشد جنبه معنوی»، «تنظیم وقت خود»، «بیدار کردن کودک درون»، «مردان را به گفتگو وادار کنید»، «دریافت الطاف ملکوتی» است.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها