پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و جهاد دانشگاهی لرستان منعقد شد

اداره کل کتابخانه‌های عمومی و جهاد دانشگاهی لرستان، با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های دو دستگاه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در لرستان، تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و جهاد دانشگاهی استان، با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های دو دستگاه با حضور سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ امین سلاحورزیان، رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از کارشناسان ستادی در سالن جلسات جهاد دانشگاهی لرستان منعقد شد.

راستخانه در ابتدای این جلسه ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ و ابراز همدردی با بازماندگان و خانواده‌ شهدای این حادثه، گفت: هتک حرمت حرم اهل بیت(ع) و به شهادت رساندن افراد بی‌گناه  قابل گذشت نیست. مردم با حضور خودشان حمایت از نظام و محکوم کردن این حوادث را نشان می‌دهند، اما اقدام قاطع مسئولان در زمینه کشف این اقدامات از  مهمترین خواسته جامعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه ریشه این اغتشاشات ناآگاهی است، افزود: وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در زمینه آگاه‌سازی جامعه بسیار خطیر و پررنگ است؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق وجود داشته باشد و موازی‌کاری بین دستگاه‌ها از بین برود.

وی ضمن استقبال از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با جهاد دانشگاهی استان، گفت: با توجه به رسالت کتابخانه‌های عمومی در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید و توجه به کتاب و کتاب‌خوانی و  همچنین رسالت آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی با هدف تقویت بنیان‌های علمی دانشجویان، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دستگاه تاثیرات مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

سلاحورزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در محورهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تولید فناوری فعالیت می‌‎کند، ادامه داد: ظرفیت‎‌‌های قابل توجهی در جهاد دانشگاهی لرستان به وجود آمده و با داشتن نیروهای جوان، انقلابی و متعهد و متخصص سعی خود را برای توسعه استان به کار می‌بندیم.

وی بهره‌‎گیری از ظرفیت‎‌ها و امکانات موجود برای تقویت فعالیت‌های جهادی و ترویج فعالیت‎‌های علمی را از اهداف جهاددانشگاهی عنوان کرد و افزود: برای تحقق اهداف با کتابخانه‌های عمومی همکاری لازم را خواهیم داشت.

به گزارش ایبنا، همکاری در برگزاری جلسات نقد کتاب و شعر و مسابقات کتابخوانی، مشارکت مادی و معنوی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها ازجمله نشست‌های کتابخوان در دانشگاه، همکاری در برگزاری همایش تجلیل از نویسندگان جامعه دانشگاهی و عضویت رایگان کارکنان و دانشجویان معرفی شده از سوی جهاد دانشگاهی در هفته پژوهش از اهداف این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها