پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در کردستان برگزار شد

دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در کردستان با تقدیر از امجد ویسی، نویسنده کردستانی در کتابخانه مرکزی امام خامنه ای (مدظله العالی) سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در این مراسم که با حضور جمعی از شاعران و نویسندگان بومی استان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی امام خامنه ای (دامت برکاته) سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تقدیر و پاسداشت نخبگان جامعه امری ضروری است که باید به خوبی به آن توجه شود.

وی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای نکوداشت نویسندگان و شاعران کشور، ویژه برنامه‌های را برای گرامیداشت اهالی قلم پیش بینی کرده است که «از تبار قلم» یکی از آن هاست.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به ظرفیت های فرهنگی کردستان بیان کرد: کردستان به تعبیر مقام معظم رهبری(دامت برکاته) استانی فرهنگی است و مملو از ظرفیت های بی کران در بخش فرهنگ است که باید این ظرفیت ها شناسایی و به خوبی از آن ها استفاده شود.

مخدومی به دومین دوره از ویژه برنامه «از تبار قلم» نیز اشاره کرد و افزود: این ویژه برنامه به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود و بر اساس آن از شاعران و نویسندگان شناخته شده تقدیر و تجلیل به عمل می آید.

امجد ویسی، نوسینده و شاعر کردستانی نیز در این مراسم با تقدیر از اداره کل کتابخانه های عمومی، بیان کرد: توجه این نهاد فرهنگی به نویسندگان و شاعران مایه دلگرمی و مباهات است و امید است این برنامه ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی گفت: استان کردستان دارای نخبگان بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر است که می توان با حمایت و پشتیبانی انگیزه آن ها بیشتر کرد که این امر در نهایت در توسعه فرهنگی استان موثر است.

ویسی عنوان کرد: بنده از سال 1372 به صورت رسمی وارد عرصه نویسندگی و شعرسرایی شده ام و در این مدت چندین اثر به زبان های کردی و فارسی به چاپ رسانده ام.

وی اضافه کرد: یک مشت خاکستر (شعر فارسی)، سکالای زامیکی کوًن (شعر کردی)، ژن و شیًعر (ترجمه از عربی به کردی)،  ئه‌م ده‌نگه ده‌نگی روًحمه (شعر کردی)، خه‌به‌ر ناپرسی (در قالب شعر کلاسیک در دو بخش کردی و فارسی) برخی از آثار بنده به زبان های کردی و فارسی است.

در پایان این مراسم از امجد ویسی نویسنده و شاعر کردستانی و همچنین بهزاد کرم اللهی مسئول انجمن های ادبی گلشن کردستانی و طاهره لطفی کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان تقدیر به عمل آمد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها