سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
توجه به مقام کارگران در مراسم گرامیداشت روز صنعت چاپ

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این تشکل صنفی برای برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ از توجه جدی به مقام کارگران چاپخانه‌ها و بزرگداشت آن‌ها در این مراسم خبر داد.

احمد ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه برای برگزاری روز صنعت چاپ در شهریور ماه امسال، گفت: هیات مدیره قصد دارد، مراسم بزرگداشت این روز را 11 شهریور با حضور جمعی از مسئولان و فعالان این حوزه برگزار کند و تاکنون دو نشست هماهنگی نیز برگزار شده است.
 
وی با اشاره به برگزاری سومین نشست هماهنگی چهارشنبه(25 خرداد‌ماه) عنوان کرد: امسال  برنامه چهره‌های ماندگار صنعت چاپ را برگزار کردیم و به همین دلیل توجه جدی‌ای به کارگران و اپراتورهای دستگاه‌های چاپ در این مراسم خواهیم داشت تا از زحمات و تلاش‌های آن‌ها تقدیر شود.
 
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران افزود: در این زمینه تقدیر از کارگران باسابقه، نمونه، خوشنام و فعال صنعت چاپ در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و رایزنی‌هایی نیز در گفت‌وگو با فعالان این صنعت داشته‌ایم.
 
وی با بیان این‌که این برنامه به‌صورت مستقل و از سوی صنف برگزار خواهد شد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به‌عنوان متولی این صنعت هر سال برنامه‌ای برگزار می‌کند و امسال نیز امکان همکاری با وزارتخانه برای برگزاری مراسم وجود دارد.
 
توجه به آموزش ادامه دارد
ابوالحسنی با اشاره به توسعه برنامه‌های اتحادیه چاپخانه‌داران در حوزه آموزش، گفت: این دوره از هیات‌مدیره توجه ویژه‌ای به بحث آموزش داشته است و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت ازجمله اقداماتی بوده که از سال گذشته تاکنون در حال اجرا است.
 
وی ادامه داد: اجرای برنامه آموزشی با همکاری موسسه هایدلبرگ آلمان یکی دیگر از این برنامه‌ها برای مدیران چاپخانه‌ها است که در شرکت افست برگزار خواهد شد.
 
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران همچنین از رایزنی با مرکز علمی کاربردی واحد 30 برای برگزاری دوره‌های آموزشی خبر داد و عنوان کرد: قرار است در این دوره‌های تک پودمان با حضور استادان رشته چاپ، مسائل و مباحث حوزه آموزشی به کارگران و فعالان این حوزه آموزش‌هایی داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها