دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
مشارکت 25 هزار نفر در  یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان قم

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از مشارکت 25 هزار نفر از مردم استان قم طی سال‌های گذشته در جشنواره رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آئین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان قم، با حضور سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، حجت‌الاسلام و المسلمین جواد محدثی، نویسنده و پژوهشگر و مسئولان استانی و برگزیدگان این جشنواره در محل سالن غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.
 
عمرانی در ابتدای این برنامه با اشاره به رسالت فرهنگی و ترویجی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی سال‌های گذشته به برگزاری و شکل‌دهی بزرگترین رویداد کتابخوانی در کشور اقدام کرده است.
 
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بیش از یک‌میلیون نفر در سراسر کشور در این جشنواره کتابخوانی شرکت کرده‌اند که نشان از موفقیت این جشنواره داشته است.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی، موفقیت خود را پس از توفیقات الهی مرهون زحمات کتابدارانی است که با حرکتی جهادی و ارزشمند، تمام تلاش خود را مصروف ترویج فرهنگ اصیل رضوی و مهدوی کرده‌اند.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: طی سال گذشته حدود 25 هزار نفر از مردم استان قم، در این جشنواره شرکت کرده‌اند که رشد حدود 3 برابری مشارکت اعضا و مردم عزیز استان نسبت به سال گذشته را رقم زده است.
 
در ادامه حجت‌الاسلام جواد محدثی به اهمیت و ارزش این جشنواره پرداخت و گفت: اهمیت این جشنواره به این جهت است که برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره کتاب خوانده‌اند و آن هم کتاب‌ با محوریت اهل بیت‌(ع) و این جای تبریک دارد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: این‌که به کتاب و کتابخوانی اهمیت می‌دهیم دلیلش همین است که دچار نیازها و مشکلات عقیدتی و رفتاری هستیم که درمان این‌ها جز با کتاب‌درمانی و مصرف ویتامین کتاب انجام نمی‌گیرد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که چه کنیم که مثل اهل‌بیت باشیم، بیان کرد: پاسخ این است که باید محبت اهل‌بیت را در دل خودمان و فرزندانمان ایجاد کنیم؛ چراکه انسان وقتی به کسی محبت داشته باشد این علاقه انسان را به تبعیت، همسویی و اطاعت می‌کشاند.
 
استاد محدثی یادآور شد: برای این‌که این محبت ایجاد شود باید معرفت کسب کنیم و معرفت از راه‌های مختلفی به دست می‌آید که یکی از آن‌ها کتابخوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها