دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
برنامه‌های روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»

دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به نام «روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نامگذاری شده است. همزمان با نخستین روز هفته کتاب به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، جهاد دانشگاهی، انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی و موسسه فرهنگی آبتین رسانه ایرانیان به تفکیک ‌برنامه‌هایی را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دوشنبه 24 آبان مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه کتابخانه‌های عمومی به همراه معرفی و تقدیر از برگزیدگان در حوزه‌های کتابدار و مسئول برتر کتابخانه، صفحه برتر مجازی، کتابخانه برتر، کتابخوان برتر، انجمن برتر، خیرین و تقدیر ویژه ساعت 10 صبح در تالار وحدت برگزار می‌شود.
 
بنابراین گزارش به همت انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران مراسم افتتاحیه ششمین کنگره متخصصان اطلاعات با موضوع «ما و تحول دیجیتال: راهبردهای تحول دیجیتال در کتابخانه‌ها، آرشیوها و موزه‌ها» از ساعت 9 تا 11 در سالن اندیشگاه کتابخانه ملی برگزار شده و پس از آن با پنل‌های اختصاصی ادامه می‌یابد.
 
همچنین جهاد دانشگاهی «بیست‌وهشتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی» را با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت 10 تا 12 در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌کند.
 
لازم به ذکر است انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی نیز چهارمین «همایش حقوق نشر» با موضوع اقتصاد و حقوق نشر را به‌صورت مجازی و وبیناری برگزار خواهد کرد.

موسسه فرهنگی آبتین رسانه هنر ایرانیان نیز سومین جشنواره «هم‌اندیشی همیاران کتاب و همراهان قلم کشور» را از ساعت ۱۵ تا 17 در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می‌کند.
 
بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها