پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
تأمّلاتِ فرهنگی دربارە بیانیە گام دوم انقلاب در «عزم راه»

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ، گفت: از جمعه 25 تیرماه، برنامه «عزم راه» با نگاهی به کتاب «عزمِ راه (تأمّلاتِ فرهنگی دربارە بیانیە گام دوم انقلاب)» به قلم مهدی جمشیدی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مهدی دادجو؛ مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ درباره برنامه «عزم راه» که از جمعه 25 تیرماه روی آنتن رادیو فرهنگ خواهد رفت، گفت: برنامه «عزم راه» براساس کتاب مهدی جمشیدی؛ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با حضور این نویسنده تولید شده است. کتاب مذکور از سوی انتشارات «صاد» منتشر شده که پیش‌تر در ویژه‌برنامه‌ای در رادیو فرهنگ رونمایی شده بود.
 
وی ادامه داد: یلدا احتشامی به‌عنوان تهیه‌کننده این برنامه انتخاب شده که یکی از جوانان و آینده‌سازان کشور است که برمبنای 10 فصل کتاب، هربار یکی از ویژگی‌های گام دوم انقلاب اسلامی را انتخاب می‌کند تا در برنامه  بررسی شود‌.
 
دادجو‌ با اشاره به موضوعاتی که در این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تقدم انقلاب باطنی بر انقلاب سیاسی اجتماعی، تنظیم نظم جدید مبتنی بر مبانی اسلام و منفک از نظم متقدم قبلی، فهم و تفسیرهای متفاوت از مفهوم انقلاب، جریانات مسلط فکری و مبانی نظری این جریانات و راه یافتن اقتصاد محوری در مناسبات انقلابی، موضوعاتی هستند که در برنامه «عزم راه»، مورد بررسی قرار می‌گیرند.
 
مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ، درباره چرایی و ضرورت تولید این برنامه نیز گفت: بیانیۀ گامِ دوّمِ انقلاب، در قالبی «غیررسمی» و خطاب به «جوانان» نگاشته شده تا همچون «نظریه راهنمای عمل»، روشنگر و چراغِ راه باشد و مبدأ و مسیر و مقصد را بنمایاند. پس باید درباره مضمون‌های آن درنگ کرد و اندیشید؛ چون بدونِ «اندیشیدن» و «تفکّر»، هیچ راهی گشوده نمی‌شود. بر این اساس، در برنامه «عزمِ راه» کوشش شده تا برای «تعمّق» و «تدقیق» درباره این بیانیه و یافتنِ جنبه‌ها و دلالت‌های مختلفِ آن فضایی ایجاد شود.


دادجو با اشاره به اولین قسمت از این برنامه که جمعه 25 تیر پخش می‌شود، افزود: کارشناس مجری این برنامه محمدرسول تبیک است که درباره سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری مطالبی را بیان می‌کند. در این قسمت و دیگر قسمت‌های برنامه، راه‌حلی برای برون‌رفت از وضعیت استحاله مفهوم انقلاب ارائه می‌شود.
 
برنامه «عزم راه» به همت گروه کتاب رادیو فرهنگ ‌‌به تهیه‌کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی راضیه گردکاهد، تولید و جمعه‌ها ساعت 17 از این شبکه رادیویی پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها