یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
خادم فرهنگ

در کنار روزمرگی‌هایش روزی شصت هفتاد صفحه کتاب ‌خواند‌، لغت‌ها را استخراج می‌کرد و به فراگیری آنها همت می‌گمارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پاسداشت یاد و نام بزرگان و مفاخر کشور راهی است برای الگوسازی؛ راهی که کمک می‌‏کند جوانان با زیست علمی و شخصی این عزیزان آشنا شوند و با الگوگیری، راه پُرتلاش و پُرافتخار آن‌ها را ادامه دهند. بنیاد ملی نخبگان از چند سال قبل اقدام به برگزاری مراسم تکریم از نخبگان و مفاخر معاصر ایران‏ زمین در سراسر کشور کرده است که گزارش آن در بولتنی به نام «طواف شمع» و نشریه‌‌ای به نام «هنرنامه» منتشر شده است. بازخوردهای این اتفاق مبارک باعث شد تا خبرگزاری کتاب ایران با همکاری بنیاد ملی نخبگان تصمیم به درج برشی از زندگی شخصی و حرفه‌‏ای این بزرگان زیرِ نام «قاب روایت» کند. این مجموعه به قلم «محسن شاه‌رضایی» نوشته شده و تقدیم به خوانندگان خبرگزاری کتاب ایران می‏‌شود.
 
متن این شماره قاب روایت به شرح زیر است:
وقتی خواست زبان انگلیسی بیاموزد، در کنار روزمرگی‌هایش روزی شصت هفتاد صفحه کتاب ‌خواند‌، لغت‌ها را استخراج می‌کرد و به فراگیری آنها همت می‌گمارد. خودش می‌گفت در آن ایام نزدیک به هزار جلد کتاب انگلیسی خوانده و چنان شور و اشتیاقی داشته است که گاه در خواب با مادرش به انگلیسی صحبت می‌کرده‌اند، حال آنکه مادرش اصلاً زبان انگلیسی نمی‌دانست.

این روحیه تلاش و پشتکار در سایر کارهای علمی و پژوهشی او هم مشاهده می‌شد. استاد «مجتبی مینوی» با همین رویه توانست به شناسایی و فهرست‌برداری از صدها عنوان کتاب نفیس از کتابخانه‌های مهم دنیا اهتمام ورزد و این‌گونه به فرهنگ و ادبیات ایران خدمت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها