سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
اطلاع‌رسانی طرح‌های فصلی باید چندهفته زودتر از برگزاری انجام شود

مدیر کتاب‌فروشی خانه آبی باید زمان برگزاری طرح حمایتی چند هفته زودتر به کتاب‌فروشی‌ها اعلام شود تا بتوانند برای آن برنامه‌ریزی کنند.

علی محسنی، مدیر کتاب‌فروشی خانه آبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان اینکه در بهارانه کتاب اقدام به اطلاع‌رسانی نکرده‌است، درباره این تصمیم توضیح داد: در این دوره اطلاع‌رسانی از طریق رادیو، تلویزیون و بیلبورد خیابانی کمتر انجام شد، همچنین اعتبار کتاب‌فروشی نصف شد، به همین دلیل برای مشتریان پیام تلفنی نفرستادیم؛ زیرا بعد از اطلاع‌رسانی میان مخاطبان کتاب‌فروشی توقع برای دریافت تخفیف ایجاد می‌شود و اگر نتوانیم به آن‌ها تخفیف بدهیم، نارضایتی به وجود می‌آید. ترجیحا تبلیغات نکردیم تا هرکس روزمره خرید می‌کند از طرح استفاده کند.

به گفته مدیر کتاب‌فروشی خانه آبی باید زمان برگزاری طرح حمایتی چند هفته زودتر به کتاب‌فروشی‌ها اعلام شود تا بتوانند برای آن برنامه‌ریزی کنند. او افزود: فقط چند روز قبل از برگزاری طرح خبر می‌دهند و پوستر را یک روز جلوتر می‌فرستند. در این شرایط به فروشگاه‌ها فرصت نمی‌دهند و امکانی برای برنامه‌ریزی وجود ندارد.

محسنی با اعلام اینکه در دوره‌های قبل اعتبار کمتری نسبت به برخی کتاب‌فروشی‌ها دریافت می‌کرد، ادامه داد: با اعتبار در نظر گرفته شده، طوری برنامه‌ریزی کردیم که تا روز هشتم، 200 یا 300 هزار تومان از آن مانده و تا روز پایانی تمام می‌شود. در دوره‌های قبل روی طرح مشارکتی کار می‌کردم اما این دوره طرح مشارکتی هم نداشتند. یعنی دوره‌های قبل این امکان وجود داشت که 10 درصد تخفیف را موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و 10 درصد را کتاب‌فروشی پرداخت کند. بنابراین در بهارانه 1400 دست کتاب‌فروشی بسته بود و اگر بخواهیم مشتری را به سمت کتاب‌فروشی بکشیم باید همه تخفیف را خودمان پرداخت کنیم.

محسنی با اعلام اینکه در سایت فروش کتاب نمی‌تواند از طرح بهارانه استفاده کند، بیان کرد: سایت مستقلی از کتاب‌فروشی داریم که به موازات فروشگاه، در سایت تخفیف گذاشتیم. در سایت تخفیف را خودمان پرداخت می‌کنیم و برای این کار از مشتری کد ملی دریافت نمی‌کنیم. مردم مقداری دافعه نسبت به ثبت کد ملی خود، دارند. به همین دلیل تخفیف‌های روی سایت را خودمان تقبل می‌کنیم و در سایت فروش خوبی داشتیم.

به گفته او برای استفاده از طرح بهارانه مشتری باید در کتاب‌فروشی حضور داشته‌باشد یا تلفنی ارتباط برقرار کند، محسنی ادامه داد: صرفا به این دلیل که مشتری‌ها طلب می‌کنند که چرا حضوری تخفیف می‌دهید و در سایت تخفیف ندارید، مجبوریم که در سایت تخفیف بگذاریم. نمی‌توان در سایت از مردم کد ملی خواست، مانند این است که برای خرید از سایتی، کد ملی شما را بخواهند. خیلی از افراد این کار را انجام نمی‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط