یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
معرفی دبیران و داوران جشنواره ادبی «شهری در آسمان»

رئیس حوزه هنری استان زنجان از انتخاب داوران جشنواره ادبی «شهری در آسمان» خبر داد و گفت: داوران این جشنواره در بخش داستان، ساسان ناطق و تیمور آقامحمدی و در بخش شعر، قربان ولئی و علی داودی هستند. همچنین محمدعلی خامه‌پرست، حسن پاکزاد و رضا اسمخانی، دبیران این جشنواره هستند.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: نخستین جشنواره استانی انقلاب اسلامی در آئینه شعر و داستان با هدف کشف استعدادهای استانی در این دو رشته ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوعات محوری این جشنواره شخصیت‌های تاثیرگذار در شکل‌گیری جریان انقلاب اسلامی، نقش زنان در شکل‌گیری انقلاب با توجه به اولین راهپیمایی مستقل زنان در زنجان است، اضافه کرد: از دیگر موضوعات جشنواره شامل وقایع مهم تاریخی انقلاب در استان شامل (اعتصاب کامیونداران، مسجد ولی عصر به عنوان پایگاه اصلی انقلابیون در تجمعات و محل تصمیم‌گیری در حوادث و رویدادهای مهم، بمباران مدرسه بینش در زنجان، پخش شب‌نامه‌ها هنگام حکومت نظامی) از جمله موضوعات اولویت‌دار است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان از دیگر موضوعات جشنواره را خلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و جامعه، اعتماد به نفس، تواضع، شجاعت اعلام کرد و افزود: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و تأثیر حماسه حسینی در قیام مردم زنجان بر علیه رژیم طاغوت، وصیت‌نامه‌ها و یادگاری‌های شهدا، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و منطقه‌ای و جهانی، خانواده و سبک زندگی، حجاب و عفاف، ازدواج، همسرداری حضرت فاطمه زهرا (س)، فرزند خوب، مادر نمونه و همسر مهربان از دیگر موضوعات نخستین جشنواره استانی انقلاب اسلامی است.

نعمتی با اشاره به اینکه مهلت ارسال به جشنواره به پایان رسیده است، اضافه کرد: داوران این جشنواره ساسان ناطق و تیمور آقامحمدی از نویسندگان پیشکسوت کشور در بخش داستان و قربان ولئی و علی داودی از شاعران نامدار کشور داوران این جشنواره هستند.

وی گفت: همچنین محمدعلی خامه‌پرست مسئولیت دبیری هنری بخش داستان، حسن علی‌پاکزاد به عنوان دبیر هنری بخش شعر همچنین رضا اسم‌خانی مسئولیت دبیر اجرایی این رویداد ادبی همکاری دارند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود اختتامیه جشنواره استانی «شهری در آسمان» مطابق با هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شود، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری این جشنواره به زمان دیگری موکول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها