شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۲
برپایی محافل نقد داستان بی رونق است

تعداد مراکزی که مربوط به عرصه نقد داستانی است، بسیار کم شده. من نسبت به چگونگی برپایی نشست‌های نقد ادبی و مباحث مطرح شده در این نشست‌ها انتقاد خاصی ندارم؛ چرا که معتقدم برگزاری آن‌ها به هر حال در تحول و رشد این عرصه واقعا لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، سناپور درباره وضعیت برگزاری نشست‌های نقد ادبیات داستانی گفت: تعداد مراکزی که در زمینه نقد داستان فعال بوده‌اند، کم شده؛ چون این مراکز یا مربوط به نشریه‌ای خاص بوده و یا در حاشیه و به بهانه برگزاری جشنواره‌ای  تشکیل می‌شده‌اند. طبیعی است که با کم شدن این برنامه‌ها از تعداد این‌گونه نشست‌ها نیز کاسته می‌شود.

نویسنده "نیمه غایب" در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حرفه‌ای فضاهای نقد داستان اضافه کرد: قطعا مساله نقد چه جمعی و چه مکتوب و چه در نشریات اینترنتی و ...، یک نیاز مهم برای داستان‌نویسی به شمار می‌آید و به این عرصه کمک می‌کند.

وی افزود: این که چه دیدگاه‌هایی درباره یک کتاب ارایه می‌شود، که هم نویسنده آگاه شود و هم خواننده مطلع شود که چه باید بخواند، در این روند موثر خواهد بود. من انتقادی به کیفیت فضاهای نقد ادبی ندارم و آن‌ها را در هر حال مفید می‌دانم. 

سناپور داستان‌نویس و متولد 1339 تهران است. او نویسندگی را با  نوشتن درباره کودکان و نوجوانان آغاز کرد.

"نیمه غایب"(برنده جایزه مهرگان ادب)، "با گارد باز" و "ویران می‌آیی" از آثار اوست.      

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها