سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
چگونه در تعامل با دیگران روابطی اثرگذار پرمعنا و لذت بخش داشته باشیم؟

مجموعه چهار جلدی «فرصت آفرینان» با عنوان فرعی «چگونه در تعامل با دیگران روابطی اثرگذار پرمعنا و لذت بخش داشته باشیم»، نوشته کر اندرسون به ترجمه رضا غیابی از سوی نشر پندار تابان روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مجموعه چهار جلدی «فرصت آفرینان» با عنوان فرعی «چگونه در تعامل با دیگران روابطی اثرگذار پرمعنا و لذت بخش داشته باشیم»، نوشته کر اندرسون به ترجمه رضا غیابی از سوی نشر پندار تابان روانه بازار نشر شده است.

غیابی در مقدمه‌ای که بر این کتاب نوشته درباره این مجموعه می‌گوید: «کتاب فرصت آفرینان یک کتاب انگیزشی مدیریتی، روانشناسی و از این قبیل نیست. این کتاب مبین یک سبک زندگی تمام عیار است که به کار بستن آن می‌تواند پدید آورنده فرصت‌های بی شمار برای شما و اطرافیانتان باشد. در دستان افراد درست این کتاب می‌تواند تار و پود شخصیت خواننده و اطرافیانش بلکه جهانی را تغییر دهد. بر مخاطب آگاه که اهل تحقیق است پوشیده نیست که ترجمه کار این حقیر است و نه با هیچ یک از رشته‌های مرتبط با نوآوری و کسب و کار که در آنها فعالیت می‌کنم سنخیت ظاهری دارد که لااقل بتوانم در این مورد ادعایی بکنم! اما دلیل این ترجمه آن است که سبک زندگی فرصت با آفرینی را خود زیسته‌ام و از آن به همراه یاران ثمره‌های بسیار برده‌ایم زمانی که به عنوان هدیه نسخه انگلیسی این اثر توسط خانم اندرسون ارسال شد متوجه شدم که کتاب جمع بندی منظم و جذابی است که در عین حال که باعث تفرج ذهن می‌گردد حاوی ایده‌هایی ارزشمند است که مدت‌ها مایل بودم با هم وطنانم به اشتراک بگذارم. شالوده این ایده‌های ارزشمند در سخنرانی سال ۲۰۱۴ توسط نویسنده در کنفرانس TED بیان شده: برای جویندگان مفید زیستن و رهپویانی که به دنبال پیشرفت واقعی هستند جهان مملو از فرصت‌هایی بیشمار است و کلید فعال شدن فرصت‌های هرکس نزد دیگران است، گویی که افراد در حال تلاش برای تکمیل پازل زندگیشان هستند حال آنکه تکه‌هایی از این پازل در دست دیگران است. نسخه اصلی کتاب یک جلد است که بنا بر توصیه کارشناسانه ناشر فارسی تبدیل شده تا از حوصله خواننده خارج نباشد.»

درک خود
جلد نخست کتاب «فرصت آفرینان» به درک خود اختصاص دارد. در این کتاب راهکارهایی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد که به کمک آنها می‌تواند بهتر با دیگران ارتباط بگیرد و قوای نهفته خود را بهتر بیرون بکشد. همچنین مخاطب با مطالعه این کتاب می‌تواند تشخیص دهد که برای چه چیزهایی بیشترین اهمیت را قائل است، با این راهکارها می‌تواند بهتر حرف بزند، بنویسد، حرکت کند و محیط را طوری بهینه‌سازی نماید که در آن بهتر با دیگران تعامل و گفتگو کند.

 اگر نمی‌توانید شمرده و واضح راجع به باورهایتان و توقعاتی که از یک موقعیت دارید حرف بزنید، آنگاه نمی‌توانید خوب با دیگران ارتباط برقرار کنید، انتخاب‌های هوشمندانه نیز برایتان دشوار می‌شود، واکنش‌هایتان نیز سطحی و عاری از پختگی و منطق می‌شود. در صورتی که واکنش‌های سنجیده به شما امکان می‌دهد که با قصد و هدف وارد مراحل مختلف زندگی شوید. این واکنش‌ها روز به روز برای زندگی در این دنیای به هم مرتبط حیاتی تر می‌شود. رهنمودهای کاربردی که در این کتاب ارائه شده به شما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با دیگران برقرار سازید و شما را قادر می‌سازد فرصت‌ها ماجراها و دوستی‌های بیشتری را جذب و حمایت دیگران را به سوی خود جلب کنید. کتاب حاضر در ۱۳۵ صفحه به بهای ۳۴۵۰۰ تومان منتشر شده است.

درک دیگران
جلد دوم «فرصت آفرینان» به درک دیگران اختصاص دارد. در این مجلد به مخاطب آموزش داده می‌شود که چگونه تاثیر بیان خود را با ساختن یک تصویر عاطفی افزایش دهد. همچنین چگونه با دیگران ارتباط عمیق‌تری ایجاد کنیم تا حرف‌های ما را بیشتر درک کنند. کتاب در ۱۳۹ صفحه به بهای ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

راهبری خود
جلد سوم کتاب «فرصت آفرینان» به راهبری خود می‌پردازد. در این جلد مخاطب یاد می‌گیرد که چگونه تشخیص دهد که هرکدام از عواطف چه واکنش‌هایی را برمی‌انگیزد و از سوی دیگر چگونه برای ارتباط عمیق تر با یکدیگر از طریق گفتگو باید تلاش کرد. کتاب حاضر در ۸۰ صفحه به بهای ۲۴,۵۰۰ تومان منتشر شده است.

 راهبری دیگران
اما آخرین مجموعه «فرصت آفرینان» به راهبری دیگران اختصاص دارد. در این کتاب مخاطب می‌آموزد که چگونه آنچه را عرضه می‌کند به یک عادت روزمره و آشنا پیوند بزند. همچنین چگونه برای اثرگذاری بیشتر سعی کند عمل جمعی مثبت انجام دهد. با مطالعه کتاب همچنین می‌توانید بیاموزید دیگران را به درون داستان‌های خود بکشانید و کاری کنید. از طنز و بذله گویی مناسب استفاده کنید و  موقعیت‌های دشوار را حل و فصل کنید. همچنین یاد می‌گیرید چگونه می‌توانیم سخنران ماهر برنامه‌ریز جلسات یا برگزارکننده رویداد باشید.

کتاب مذکور نیز در ۲۳۹ صفحه به بهای ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها