یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
چاپخانه‌داران برتر استان کرمانشاه معرفی و تجلیل شدند

در آیین تجلیل از پیشکسوتان صنعت چاپ و نشر استان کرمانشاه 7 چاپخانه برتر استان معرفی و تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کرمانشاه، مراسم تجلیل از چاپخانه‌داران برتر استان که قرار بود شهریورماه امسال و همزمان با روز ملی صنعت چاپ برگزار شود اما به دلیل شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، سرانجام روز گذشته در محل سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم از 7 چاپخانه برتر استان در هفت حوزه تجلیل شد که عبارت بودند از:
«مهدی علیزاده» از چاپخانه غرب کارتن (حوزه صادرکنندگان نمونه)، «سیروس عزیزی» از چاپخانه آزادگان (حوزه پیشکسوتان)، «محمد گل‌محمدی» از چاپخانه گل‌محمدی (حوزه چاپخانه‌داران)، «فرید نوروزی» از چاپخانه پویش (حوزه تولیدکنندگان محصولات چاپی)، «محمد شمس» از چاپخانه شمس (حوزه پژوهشگران نمونه9، «محمد سلطانی» از چاپخانه سلطانی هرسین (حوزه نوآوران) و «بهزاد مرادی» از چاپخانه آفتاب (حوزه کارشناسان).

در ادامه این آئین از خانواده مرحوم کامران سوهانی به‌دلیل زحمات در زمینه صنعت نشر و چاپ تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم به پدیده فراگیر ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این ویروس بسیاری از رفتارهای فردی و جمعی را تحت تاثیر قرار داده، ولی در برخی از کشورها کتابخوانی و تهیه اقلام فرهنگی کم نشده است و رشد یافته است.

بهرام فاضلی با تاکید بر اینکه باید برای ارتقای رفتار فرهنگی تلاش کنیم، ادامه داد: هزینه‌ کردن در این عرصه به نوعیسرمایه‌گذاری فرهنگی است و پیشنهاد می‌شود متولیان فرهنگ و فعالان حوزه چاپ و نشر، برنامه‌ریزی‌های خود را با روش‌های نوین تدوین کنند.
 
این مقام مسئول افزود: پرداختن به مسایل فرهنگی مانع از بروز بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است و رساندن کتاب و نشریه به دست مردم مانع از بروز بسیاری از معضلات است.
 
در ادامه معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به تعطیلی بسیاری از برنامه‌های فرهنگی استان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: از 107 چاپخانه استان کرمانشاه، 97 چاپخانه فعال است.

مظفر تیموری ادامه داد: 12 چاپخانه دیگر در انتظار صدور مجوز برای آغاز فعالیت هستند. از سوی دیگر 39 متقاضی معرفی شده به بانک موفق به دریافت تسهیلات ارزان قیمت شدند که این اقدام در راستای حمایت از آسیب‌دیدگان فعالان صنعت چاپ در دوران کرونا صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها