چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
چگونگی بازاریابی سیاسی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران

کتاب «بازاریابی سیاسی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران (يك دانشنامه پژوهشی)» به همت نادر جعفری‌هفت خوانی نگاشته شده و از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  كتاب «بازاریابی سیاسی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران (يك دانشنامه پژوهشي)» كه از آثار ميان رشته‌ای دانش مديريت و علوم سياسی است توسط عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق عليه السلام نادر جعفری هفتخوانی تدوين و تأليف شده است. اين اثر از سوی نشر دانشگاه امام صادق عليه السلام منتشر شده و در بازار نشر دانشگاهی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

ایده‌‌ اصلی این کتاب در زمان رویارویی با طیفی گسترده از پژوهش‌های بومی درباره‌‌ انتخابات در کشور شكل گرفت که به نظر در یک مسیر مشخص، و با یک رویکرد واحد، قابل تفسیر بودند و به‌ اصطلاح با یک نخ تسبیح، منسجم و یگانه می‌شوند كه «بازاریابی سیاسی» همان نخ تسبیح است.

از ویژگی‌های این کتاب می‌توان از «دانشنامه بودن ـ مقالات پژوهشی منسجم و هدفمند»، «تحلیل کتابشناسی نسبتاً جامع ـ با تحلیل‌های با عمق دانشی زیاد»، «درج اصلی‌ترین یافته‌های پژوهش‌های مرتبط در هر فصل»، «وجود بسته‌های آموزشی»، و «جامع بودن کتاب - از نظر نوع و سطح انتخابات مورد بررسی» نام برد.

اين دانشنامه تحليلی در مجموع حاوي 9 مقاله جديد و 19 مقاله بازنشر شده است كه در نه بخش مجزا طبقه‌بندی شده است. بخش اول کتاب با عنوان «چیستی بازاریابی سیاسی»، به طرح مختصر مفهوم و ماهیت بازاریابی سیاسی اختصاص یافته تا زمینه‌سازی لازم برای سایر بخش‌ها و به‌ ویژه طرح مفهوم و الگوی بازاریابی سیاسیِ اسلامی ایرانی فراهم شود.

منابع بازاریابی سیاسی انتخابات؛ رویکردی ایرانی» عنوان بخش دوم کتاب است که ضمن آن مروری بر فهرست کتاب‌های این حوزه اعم از تألیفی و ترجمه‌ای ـ با استفاده از پایگاه اطلاعاتی جامع کتابخانه ملی ـ انجام شده و برخی از مهم‌ترین این کتاب‌ها نیز به ‌صورت مختصر معرفی شده‌اند.

در بخش سوم، «بازاریابی سیاسی انتخابات در پرتو پژوهش‌های تطبیقی»، تلاش شده تا مقالات علمی مرتبط با موضوع کتاب، شناسایی، پالایش، معرفی و تحلیل شوند. 

بخش‌های چهارم تا نهم در واقع حاصل تحلیل اولیه‌ مقالات و دسته‌بندی موضوعی آن‌ها در چارچوب بازاریابی سیاسی است که به مدلی حاوی ابعاد چهارگانه‌ «رأی‌دهندگان (مصرف‌کنندگان سیاست)»، «رسانه‌ها»، «ذینفعان و بازیگران بازار سیاست»، و «تبلیغات سیاسی» می‌رسد و این ابعاد را در قالب بخش‌های چهارم تا هفتم تبیین می‌نماید و نهایتاً به بخش هشتم، «بازاریابی سیاسی و انتخابات ایرانی» می‌رسد که بخشِ مقالات اختصاصیِ بازاریابی سیاسی است؛

بخش نهم و آخر این کتاب، «به‌سوی بازاریابی سیاسی ما؛ یک الگوی اسلامی ایرانی»، می‌تواند ثمره‌‌ پژوهشِ بازاریابی سیاسی در انتخابات جمهوری اسلامی ایران باشد و به‌ مثابه انتظاری تلقی شود که همه‌‌ ما از سیاست‌گذارانِ انتخابات در کشور، نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی، دست‌اندرکاران مدیریتی و اجرایی و حتی از احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی و کارگزاران انتخاباتی آن‌ها داریم تا امیدوارانه در مسیر تحقق الگوی اسلامی ایرانیِ بازاریابی سیاسی انتخابات گام بردارند.

كتاب «بازاريابی سياسی انتخابات در جمهوری اسلامي ايران (يك دانشنامه پژوهشي)» در 601 صفحه و به قيمت 96 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق عليه السلام روانه بازار نشر دانشگاهي شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها