شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
نمایشگاه کاغذ و مقوا؛ این‌بار در خراسان رضوی

برگزاری نمایشگاه کاغذ در استان خراسان رضوی و جذب مشتری کاغذ ایران از کشورهای هم‌مرز از دستاوردهای سومین نمایشگاه کاغذ و مقوای تهران به شمار می‌آيد.

رضا امیدی، رئیس سومین نمایشگاه کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به دستاوردهای این نمایشگاه در ایستگاه سوم برگزاری گفت: با وجود همه محدودیت‌هایی که به‌دلیل شروع موج دوم بیماری کرونا در کشور اتفاق افتاد، برگزاری نمایشگاه با مشارکت نسبتا خوبی از سوی شرکت‌کنندگان روبه‌رو و روابط تجاری و همکاری خوب و موثری میان دست‌اندرکاران این حوزه امضا شد.
 
وی با بیان اینکه با وجود انصراف برخی از شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه، توانستیم نمایشگاه امسال را در حد پارسال برگزار کنیم، افزود: برنامه ما از ماه‌ها قبل برای جذب مشارکت و شرکت‌کنندگان بیشتر نمایشگاه بود اما کرونا همه این کارها را تحت تاثیر قرار داد و با وجود حضور نمایندگان شرکت‌های خارجی و داخلی در کنار هم رقابتی که مدنظر ما بود، حاصل نشد.
 
امیدی از برقراری ارتباط و تعامل میان شرکت‌های جوان و جدید حوزه سلولزی به‌عنوان یکی از دستاوردهای این نمایشگاه نام برد و عنوان کرد: طبق اطلاعاتی که وجود دارد، عقد قرار داد و روابط تجاری میان دست‌اندرکاران این حوزه با همه محدودیت‌ها وجود داشته است و در کنار آن شناخت تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان کالاهای مختلف در کنار معرفی محصولات نیز انجام شد.
 
وی حضور بازدیدکنندگان متخصص از غرفه‌های نمایشگاه را یکی از نقاط قوت آن دانست و گفت: بخش عمده افرادی که در نمایشگاه حاضر می‌شدند از فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه بودند و همین موضوع موجب رضایت غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان بود زیرا توانستند محصولات و توانمندی‌های خود را در اختیار مخاطبان واقعی این حوزه قرار دهند.
 
امیدی همچنین از رایزنی با شرکت نمایشگاه‌های مشهد خبر داد و یادآور شد: قرار شد طی ماه‌های آتی و در صورت تحت کنترل بودن وضعیت بیماری کرونا نمایشگاه کاغذ و مقوا با رعایت استانداردهای کیفی مناسب در شهر مشهد برگزار شود.
 
وی در این زمینه توضیح داد: قرار شد با توجه به بازار بالقوه‌ای که در کشور افغانستان و سایر کشورهای هم‌مرز با استان خراسان رضوی وجود دارد این نمایشگاه با هدف جذب بازار فعالان چاپ و نشر این کشور برپا شود.
 
به گفته امیدی، صنایع تولید کاغذ و مقوا در کشور این ظرفیت را دارند تا بتوانند بخش عمده محصولات خود را علاوه بر تامین نیاز شرکت‌های داخل کشور به خارج هم صادر کنند و علاوه بر اینکه ارزآوری خوب و مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد بتوانیم بازار باظرفیت این حوزه را به کشورهای دیگر معرفی کنیم.
 
سومین نمایشگا بین‌الملی کاغذ و مقوا ۲۴ تا ۲۷ تیر در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها