یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
تلاش برای بازگرداندن مشتریان با فروش اینترنتی کتاب

مدیر کتاب‌فروشی جامعه‌نگر تالش گفت: خرید اینترنتی در دوره اخیر بسیار فراگیر شده است و اغلب مردم به دلیل بیماری کرونا از آن استقبال می‌کنند.

حسین زینعلی مدیر کتاب‌فروشی «جامعه‌نگر» شهر تالش در گفت وگو با خبرگزری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به خسارت‌های وارد به کتاب‌فروشی‌های محلی در روزهای قرنطینه، گفت: به‌دلیل اینکه کتاب‌فروشی‌های محلی در ارتباط مستقیم با مردم محله و شهرهای کوچک بودند و در فضای مجازی حضور نداشتند از این موضوع متضرر شدند.
 
وی با اشاره به تجربه خود در حوزه کتاب‌فروشی ادامه داد: ما در این دوران، فروش اینترنتی نداشتیم و متاسفانه ۸۰ درصد مشتریان خود را از دست دادیم؛ درحالی‌که می‌دانم یک‌سری از مشتریان ما در بخش درسی و دانشگاهی و عمومی به کتاب نیاز داشتند، اما نتوانستیم به آن‌ها خدمات بدهیم.
 
زینعلی افزود: این تعطیلی‌ها در کسب‌وکار و حرفه ما تاثیر گذاشت. حالا تعهدات مالی داریم که بخشی از آن‌ها نقدی و برخی دیگر اعتباری بودند. بسیاری از کارهایمان باقی مانده است و درصدد جبران خسارت‌ها هستیم.
 
وی با بیان اینکه در حال توسعه فعالیت‌های فضای مجازی مجموعه کتاب‌فروشی خود است، عنوان کرد: پس از اینکه متوجه شدم حجم زیادی از همکارانم در فضای مجازی و اینترنت به فروش کتاب مشغول هستند و توانسته‌اند ارتباط خوبی با مشتریانشان داشته باشند، به فکر افتادم تا در این زمینه اقدام کنم.
 
زینعلی یادآور شد: اکنون هم با وجود بازگشایی کتاب‌فروشی، تعداد مشتری‌های روزانه نسبت به قبل کاهش داشته است؛ به همین دلیل در حال تقویت زیرساخت‌های الکترونیک مجموعه هستم تا سیستم خرید اینترنتی و تحویل کتاب به در منازل را در کتاب‌فروشی اجرا کنیم.
 
وی با اشاره به استخدام پیک موتوری برای تسهیل این اقدام گفت: با توجه به کمتر شدن حضور مشتریان و استقبال و علاقه مردم از خرید اینترنتی، این بخش را راه‌اندازی می‌کنیم تا علاوه بر اینکه مشتریان خود را دوباره برگردانیم و حفظ کنیم، مشکلات مردم نیز در زمینه تامین کتاب کاهش پیدا کند.
 
زینعلی با طرح این موضوع که اهالی نشر باید فضای مجازی را جدی بگیرند، ادامه داد: خرید اینترنتی در روزهای اخیر بسیار فراگیر شده و اغلب مردم به دلیل بیماری کرونا از آن استقبال می‌کنند، صنعت نشر به خصوص کتاب‌فروشان نیز باید تلاش کنند در این مسیر قرار گیرند تا کسب و کار خود را حفظ کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها