چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
سامانه پست خانه کتاب از کتاب‌فروشی‌ها چک بپذیرد

مزینانی می‌گوید: بهتر بود هزینه عضویت در سامانه پست خانه کتاب با تخفیف و به‌صورت چک از کتاب‌فروشی‌ها اخذ می‌شد.

سمیرا مزینانی، مدیرفروش کتابفروشی تک‌رقمی‌ها، از کتاب‌فروشی‌های عضو در سامانه پست خانه کتاب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این سامانه را کمکی برای بهترشدن شرایط پستی کتاب‌فروشی‌ها  و ناشران خواند و ابراز امیدواری کرد که با بهبود وضعیت این سامانه در برخی موارد؛ شرایط ایده‌آل‌تری در پست کتاب ایجاد کند.

مزینانی ضمن پیشنهاد راهکار برای بهبود وضعیت این سامانه عنوان کرد: زمانی که ما می‌خواهیم در این سامانه ثبت‌نام کنیم، ابتدا باید هزینه‌ای را نقدا پرداخت کنیم که با توجه به اوضاع اقتصادی و بحرانی که با آن درگیر هستیم، بهتر بود این هزینه با تخفیف و به‌صورت چک از کتاب‌فروشی‌ها اخذ می‌شد.
 
او اضافه کرد: قبلا که با اداره پست قرارداد داشتیم، بعد از یک یا دو ماه هزینه آن را از ما می‌گرفتند؛ یعنی پست هم تخفیف به ما می‌داد و هم اینکه پول را به‌صورت چکی از ما دریافت می‌کرد؛ درصورتی‌که در سامانه پست خانه‌کتاب، در این وضعیت بحرانی، مجبوریم این هزینه را نقدی حساب کنیم.
 
مزینانی ضمن اشاره به اسراف کاغذ، به‌عنوان یکی از مشکلات استفاده از سامانه پست خانه‌ کتاب، عنوان کرد: در این وضعیت بحران کاغذ، ما مجبوریم برای هر بسته پستی سه کاغذ A5 پرینت بگیریم، درحالیکه واقعا این تعداد پرینت احتیاج نیست.
 
وی افزود: اگر تدبیری برای این مساله اندیشیده شود که مجبور به این ‌تعداد پرینت نباشیم، خیلی بهتر خواهد شد؛ چراکه می‌توانیم تنها کد مرسوله را روی خود بسته پستی بنویسیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنم که کاغذهای پرینتی که روی بسته‌ها می‌زنیم، حذف شود.
 
مدیرفروش کتابفروشی تک‌رقمی‌ها ضمن اشاره به تخفیف‌هایی که اداره پست به کتاب‌فروشی‌ها می‌دهد، گفت: درخواست ما به‌عنوان یکی از اعضای این سامانه برای بهبود وضعیت آن، این است که خانه کتاب حداقل این تخفیف‌ها را بیشتر کنند و همان‌طور که اشاره کردم، هزینه پست برای کتاب‌فروشی‌ها را نه به‌صورت نقدی، بلکه چکی حساب کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها