سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۲
سینما نيازمند کتاب است

معاون سینمایی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرگزاري كتاب ايران از اهمیت و جایگاه کتاب در رسانه سینما و نیاز سینما به استفاده مداوم و پیگیر از منابع مکتوب سخن گفت. محمدرضا جعفری جلوه معتقد است: بازگشت سینما به خاستگاه و مادر خود که ادبیات است، از امور اصلی است که نمی‌توان از آن غافل باشد.

محمدرضا جعفری جلوه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: وقتی سینما را برآیندی از همه رسانه‌ها و مرکب از تمام گونه‌های هنری تعریف می‌کنیم، طبیعی است که به نحوی از نیاز سینما به همه آنها صحبت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کتاب در سینما وجود دارد و سینما همانند تمام هنرهای دیگر به کتاب نیز نیازمند است. لذا ارتباط کاملا مشخص و مستقیمی بین سینما و کتاب برقرار است و هر سینماگری به اطلاعات و منبع و مخزنی احتیاج دارد که کتاب اصلی‌ترین مخزن آن اطلاعات است.

این مدیر فرهنگی درباره اقتباس سینمایی نیز یادآور شد: راهی جز توجه به منابع عظیم داستانی ادبیات کهن و معاصر نیست و سینما بدون اتکا به ادبیات کامل نخواهد بود.

وی تصریح کرد: بازگشت سینما به خاستگاه و مادر خود که ادبیات است، از امور اصلی است که نمی‌توان از آن غافل باشد. ادبیات گنجینه‌ای عظیم از قصه‌های دل‌انگیز و سرشار از خیال و رویا‌پرور و آرامش‌بخش است و جلوه‌های جذابی از روایت در ادبیات داستانی مستند است که نیاز به توجه دارد.

جعفری جلوه گفت: غفلت ما از گنجینه‌ای که داریم موجب خواهد شد که حریفان و دشمنان ما را مورد هجوم قرار دهند و بر ما با سرمایه‌های خودمان بتازند. ما باید حافظ سرمایه‌های اصیل و ارزشمند کشور و فرهنگ‌مان در برابر یغماگران و سوداگران مهاجم باشیم. غافل نباشیم که روزی آن‌ها فیلم شاهنامه فردوسی را به شکلی منحرف خواهند ساخت، همان‌گونه که تاریخ ادیان را منحرف ساختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط