چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
دبیر: در ورزش کشتی از کمبود کتاب‌های آموزشی رنج می‌بریم/ به مستندنگاری تاریخ تهران بی‌توجهی شده‌است

علیرضا دبیر، عضو شورای شهر تهران که در غرفه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات حضور یافت، گفت: یکی از نقاط ضعفی که در زمینه آموزشی ورزشی داریم انتشار کتاب‌های مفید است. به گمانم باید این کتاب‌ها به شکل درست از یکدیگر تفکیک شود.

علیرضا دبیر، قهرمان کشتی و عضو شورای اسلامی شهر تهران که در غرفه خانه کتاب بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: کشتی آزاد و فرنگی در بحث آموزشی دو مقوله جدا از یکدیگرند و زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارند و باید به صورت مستقل آموزش داده‌ شوند.
 
وی ادامه داد: به طور مثال در زمینه ورزش کشتی نمی‌توان فقط به شکل عملی آن را دنبال کرد و تئوری‌های آن هم باید تبیین شود. یک سری از ورزش‌ها مانند تکواندو وارداتی است. در دنیا هم برای آن دانشکده تکواندو وجود دارد و به تبع آن در ایران هم چنین دانشکده‌ای به وجود آمده است.
 
دبیر اضافه کرد: در بحث ورزش در زمینه آموزشی و کتاب جداً ضعیف هستیم و خبرگزاری کتاب که در این زمینه مرجع است باید با اطلاع رسانی در این زمینه، بستر انتشار چنین کتاب‌هایی را فراهم کند. همکاران شما در این رسانه باید وارد حوزه شهری هم بشوند. در بحث مستندسازی تاریخ شهرها به ویژه شهر تهران باید کارهای مختلف و زیادی انجام شود که هنوز انجام نگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها