پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
از گردهم آمدن نویسندگان در بلندترین برج تهران تا انتشار آثاری از یاشار کمال و اورهان پاموک

هفته گذشته چهارمین دوره شب‌های داستان تابستان آغاز شد و گروهی از داستان‌نویسان کشورمان بر بالای بلندترین برج شهر تهران دور هم جمع شدند. آغاز جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و برپایی همایش ترویج زبان و ادبیات فارسی و انتشار ترجمه‌ رمان‌هایی از اورهان پاموک و یاشار کمال، دیگر خبرهای ادبی هفته اخیر به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) چهارمین شب‌های داستان برج میلاد، شنبه هفته گذشته با حضور بهنام ناصح و احمد شاکری آغاز شد و در شب دوم هم منیژه آرمین، سیدمهدی شجاعی و جواد عاطفه داستان‌خوانی کردند. 

سومین شب داستان‌ برج میلاد هم با حضور محمد صالح‌علا، میترا داور، مریم طاهری مجد و رضا فکری برگزار شد و فلامک جنیدی، ضحی کاظمی، محسن بنی‌عاطفه و امیررضا بیگدلی، مهمانان شب چهارم این دوره را تشکیل می‌دادند. 

برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و همایش ترویج زبان و ادبیات فارسی، دیگر اتفاق حوزه ادبیات در هفته گذشته بود و به همین دلیل هم علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام‌های جداگانه‌ای برای این دو رویداد منتشر کرد که متن این پیام‌ها را می‌توانید اینجا بخوانید.

در هفته اخیر آنانتا مورتی، نویسنده هندی و فینالیست جایزه من بوکر 2013 درگذشت. دلیل مرگ وی عفونت شدید گزارش شده است.

انتشار ترجمه‌ رمان‌هایی از اورهان پاموک و یاشار کمال به قلم مریم طباطبایی‌ها هم از دیگر خبرهای ادبی هفته نخست شهریور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط