شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
تعجب آموزگار از قرار گرفتن یک کتابفروشی زیر نظر اتحادیه میوه و تره‌بار

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با توضیح شرایط تشکیل یک اتحادیه صنفی در هر شهر از این‌که یک کتابفروشی زیر نظر اتحادیه میوه و تره‌بار اداره شود، اظهار تعجب کرد./

محمود آموزگار، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در قانون نظام صنفی کشور این موضوع که برای تشکیل یک اتحادیه صنفی، وجود چند واحد صنفی در یک شهر ضروری است، شرط شده است. 

وی ادامه داد: در صورتی که تعداد واحدهای صنفی در یک منطقه به حد نصاب لازم نرسید، آن واحد باید زیر نظر اتحادیه‌ای همگن اداره شود. برای نمونه کتابفروشی‌های شمیرانات به خاطر تعداد ناکافی زیرنظر اتحادیه نوشت افزار این منطقه اداره می‌شوند. 

آموزگار بر اساس تبصره 2 ماده 21 قانون نظام صنفی کشور، بیان کرد: این حد نصاب در شهر تهران 300 واحد صنفی است. برای شهرستان‌هایی با بیش از دومیلیون نفر جمعیت، 200 واحد صنفی، برای شهرستان‌هایی با جمعیت میان یک تا دو میلیون نفر جمعیت، 150 واحد، برای شهرستان‌هایی با جمعیت بیش از 500 هزار و زیر یک میلیون نفر، یکصد واحد و در نهایت برای شهرستان‌هایی با کمتر از 500 هزار نفر جمعیت، 50 واحد صنفی لازم است تا اتحادیه‌ای مجزا برای آن واحد صنفی تشکیل شود. 

وی با اظهار تعجب از این‌که یک کتابفروشی زیر نظر اتحادیه میوه و تره‌بار فروشان قرار گرفته است، گفت: این نوع تقسیم‌بندی‌ها توسط مجمع امور صنفی صورت می‌گیرد و بايد از طریق اين مجمع پيگيري شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط