شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
«صنایع چاپ و بسته‌بندی» به شماره چهلم رسید

چهلمین شماره ماهنامه «صنایع چاپ و بسته‌بندی» منتشر شد. این نشریه به معرفی سه چاپخانه بزرگ تهران پرداخته و مدیریت این سه چاپخانه و امکانات ویژه و مدرن آن‌ها را به خوانندگان معرفی کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یادداشت جدیدترین شماره ماهنامه «صنایع چاپ و بسته‌بندی» با توجه به برنامه‌های وزارت امور اقتصاد و دارایی و مشکلات صنعت چاپ و بسته‌بندی منتشر شد.

در بخشی از یادداشت آمده است: «بازار مالی ایران برای پاسخگویی به نیازهای مربوط از توانایی لازم برخوردار نیست، به همین دلیل بنگاه‌های اقتصادی کشور عمدتا بانک محور شده‌اند. طبیعی است این وضعیت نمی‌تواند دوام داشته باشد، اکنون توازن بین بازار پول و سرمایه یک اولویت است.»

در اين نشريه اخبار متنوعي از دنياي چاپ و بسته‌بندی مانند صادرات محصولات چاپی، اظهارات نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، پیش‌بینی اقتصاد ایران در 100 روز نخست دولت تدبیر و امید، وضعیت مجوز برای چاپخانه‌های دولتی، صیانت از آزادی بیان و ضرورت تاسیس معاونت امور چاپ منتشر شده است.

در بخشی از این نشریه درباره ضرورت تاسیس معاونت امور چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیدگاه علی مغانی، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی آمده است: «دفتر امور چاپ نیاز به گسترش دارد چراکه این دفتر برای صنعتی با این وسعت کافی نیست.»

تازه‌ها و نوآوری‌ها که از بخش‌های ثابت این نشریه محسوب می‌شود در این شماره به بررسی بطری‌های نوشیدنی و وضعیت خاص تولید و چاپ نقش‌های آن‌ها پرداخته است.

همچنین مقاله ویژه این نشریه به کنترل مطلوب محصول اختصاص دارد و با موضوع‌های «بسته‌بندی و ضایعات مواد غذایی»، «پنچ گام به سوی کنترل مطلوب محصول»، «انبار داری»، «دستگاه تراش را بهتر بشناسیم»، «مهندسی با چسب‌های فشار حساس» و «مزایای سیستم‌های نقاله هوایی» در 38 صفحه به چاپ رسیده است.

در بخش دیگر ماهنامه به معرفی سه چاپخانه بزرگ تهران پرداخته شده است. در این بخش مدیریت این سه چاپخانه و  امکانات ویژه و مدرن آن‌ها به مخاطبان معرفی شده است.

شماره 40 «ماهنامه صنایع چاپ و بسته‌بندی» به صاحب امتيازي و مديرمسوولي بابک شیرخانی در 80 صفحه و بهای سه هزار و 500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط