یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
برطرف‌شدن مشکلات چاپ باید از اولویت‌های وزرات ارشاد باشد

ناصر عاشوری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مشکلات پیش روی واحدهای چاپ، چون گرانی کاغذ و تجهیزات گفت: برطرف‌شدن مشکلات صنعت چاپ باید از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد تا به این صنعت بیشتر آسیب وارد نشود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره صنعت چاپ، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت صنعت چاپ اظهار کرد: ایران در عرصه صنعت چاپ، قدمت دارد، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فضای ایجاد شده در پی آن، در رقابت‌های جهانی چندان موفق نبوده است. 

عاشوری با اشاره به فعالیت شمار زیاد کارکنان صنعت چاپ، گفت: صنعت چاپ، عرصه‌ای است که نباید از آن غافل شد، این در حالی است که متاسفانه در سال‌های اخیر، مشکلاتی بر سر راه تامین تجهیزات و ماشین‌آلات جدید و همچنین افزایش قیمت کاغذ و مواد اولیه وجود دارد که دغدغه فعالان عرصه چاپ را دوچندان کرده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به کارکرد و اهمیت صنعت چاپ باید نگاه جدی‌تری برای برطرف کردن مشکلات آن داشت و برای برون‌رفت از این وضع و همچنین جلوگیری از تعطیلی چاپخانه‌ها و موسسه‌ها اقدامات موثری انجام داد.

عاشوری همچنین راهکاری را نیز در این زمینه پیشنهاد داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت کاغذ و ماشین‌آلات در معامله‌های خارجی، لازم است بانک‌ها و موسسه‌های مالی توجهی ویژه‌ به صنعت چاپ داشته باشند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من توجه ویژه به صنعت چاپ می‌تواند یکی از اولویت‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد تا این صنعت بیش از امروز آسیب نبیند و از سوی دیگر ضمن گسترش خدمات چاپی در کشور، بتوانیم برای کشورهای منطقه چون سوریه و افغانستان صادرات چاپی داشته باشیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط