دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
«تفسیر سوره النور و الاحزاب من تفسیر المیزان» منبع درسی حوزه علمیه

مرکز نشر هاجر کتاب «تفسیر سوره النور و الاحزاب من تفسیر المیزان» را در قالب کتاب درسی مدارس حوزه‌های علمیه خواهران وارد بازار می‌کند. این کتاب در دو شیوه بیان آیات و بحث روایی آیات، به توضیح و تفسیر سوره‌های مبارکه و مهم احزاب و نور در نگاه علامه کبیر سید‌حسین طباطبایی می‌پردازد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ سوره احزاب یکى از پربارترین سوره‏هاى قرآن مجید و دارای 73 آیه است و مسائل متنوع و بسیار مهمى را در زمینه اصول و فروع اسلام تعقیب مى‏کند.

بحث‌هایى را که در این سوره آمده است، مى‏توان به هفت بخش «دعوت پیامبر اسلام (ص) از سوی خداوند به اطاعت خدا و ترک تبعیت از کافران و پیشنهادهاى منافقان»، «پاره‏اى از خرافات زمان جاهلیت مانند مساله ظهار که آن را وسیله طلاق و جدایى زن و مرد از هم مى‏دانستند»، «جنگ احزاب و حوادث تکان‌دهنده آن و پیروزى اعجازآمیز مسلمین بر کفار و کارشکنی‌ها و بهانه‏جوئی‌هاى گوناگون منافقان و پیمان‏شکنى آنان» و «همسران پیامبر(ص) که باید در همه چیز الگو و اسوه براى زنان مسلمان باشند» اشاره کرد.

همچنین موضوعات «داستان زینب دختر جحش که روزى همسر زید؛ پسرخوانده پیغمبر(ص) بود و از او جدا شد، به فرمان خدا با پیامبر(ص) ازدواج کرد و دستاویزى براى منافقان تبدیل گشت و قرآن در این زمینه پاسخ کافى به بهانه‏جویان مى‏دهد»، «توجه به مساله حجاب و توصیه همه زنان با ایمان به رعایت این دستور اسلامى» و «اشاره به مساله مهم معاد و مساله تعهد و تکلیف» در فصل‌های پنجم تا هفتم کتاب «تفسیر سوره النور و الاحزاب من تفسیر المیزان» تشریح می‌شوند.

همچنین بخشی از این اثر به تفسیر سوره نور  اختصاص دارد. سوره «نور» را در حقيقت مى‏توان سوره پاكدامنى، عفت و مبارزه با آلودگی‌هاى جنسى دانست كه در چند مرحله به آن توجه  شده است.

کتاب «تفسیر سوره النور و الاحزاب من تفسیر المیزان» با شمارگان سه هزار نسخه، در 268 صفحه و به بهای 75 هزار ریال به زودی از سوی نشر هاجر در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط