یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
«پرواز ملائک بر فراز کربلا» تماشایی می‌شود

کتاب پرواز ملائک بر فراز کربلا به ‌قلم مهدی قربانی با هدف ایجاد تحول عمیق و توجهی دقیق در نگاه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امامان معصوم (ع) به رشته تحریر درآمد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نویسنده این کتاب سعی در تقویت باورهای دینی و مذهبی، معرفت و شناخت بیش از پیش همگان نسبت به سیره ائمه(ع) دارد. 

کتاب حاضر مشتمل بر سفرنامه عتبات عالیات، شرح و توضیح اماکن مذهبی، شرح حال برخی رجال، علما و شخصیت‌های مدفون در حرمین، معجزه‌ها و اهمیت احترام بقاع متبرکه، آثار و تبعات بی‌توجهی یا بی‌حرمتی به اولیای الهی و یا مراکز مقدس و ... است.

بخشی از مطالب ارایه شده در این اثر حاصل بیش از 15 سال مطالعه، تحقیق و فیش‌برداری دیده‌ها و خاطرات نویسنده از دومین سفرش به عتبات عالیات است.

در این اثر بخشی‌هایی از زندگی‌نامه و خاطرات غلامحسین رهبار‌دار خراسانی، جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی با هدف نشر معارف اسلامی و آشنایی دوستداران و پیروان ولایت و امامت آورده شده است.

قربانی در مقدمه کتاب نوشته است: «چند سالی موضوع نقش، کارکرد و حضور ملائک در اماکن مقدسه ذهن مرا به خود مشغول کرده بود، همواره منتظر فرصت بودم تا این مهم را به نوعی برای علاقه‌مندان معارف اسلامی ارایه نمایم تا این که در سفر اخیری که به کربلای معلی داشتم، اتفاقا یک روز بعد از نماز صبح در صحن و سرای اباعبد الله‌الحسین (ع) سید جلیل‌القدری که نماینده بعثه مقام معظم رهبری در سوریه بودند، روی منبر رفتند و در سخنرانی خود از حضور جمع کثیری از ملائک و پرواز آنان در این سرزمین مقدس سخن به میان آوردند، این امر موجب گردید تا به سراغ فیش‌های تحقیق رفته، قبل از تدوین سفرنامه عتبات عالیات، اشاره‌ای به موضوع پرواز ملائک برفراز وادی عشق، کربلای معلی حسینی داشته باشم.»

کتاب پرواز ملائک بر فراز کربلا به زودی در 80 صفحه از سوی انتشارات قاف مشهد منتشر خواهد شد. شمارگان و بهای این کتاب هنوز مشخص نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط