دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
رونمایی از «قله‌های تهذیب» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

مدیر بخش «بر آستان قله‌های تهذیب» نمایشگاه قرآن کریم از رونمایی مجموعه سه جلدی «قله‌های تهذیب» در جریان برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد._

حجت‌الاسلام و‌المسلمین احسان طریق‌الاسلام در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: هر جلد از مجموعه سه‌ جلدی «قله‌های تهذیب» به یکی از سه شخصیت برجسته عرفانی کشور به نام‌های امام خمینی (ره)، آیت‌الله قاضی(ره) و آیت‌الله بهجت(ره) اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در طول برگزاری نمایشگاه همچنین از نرم‌افزار جامع و سایت «قله‌های تهذیب» رونمایی خواهد شد. برگزاری مسابقه پیامکی که هر روز در این بخش برگزار می‌شود، جزء‌خوانی قرآن کریم و ارایه آثار مکتوب و غیرمکتوب محصولات فرهنگی‌-‌تربیتی با رویکرد اخلاقی، بخش‌های دیگری از برنامه‌های بخش «بر آستان قله‌های تهذیب» به شمار می‌آیند.

وی همچنین از برگزاری بیش از 14 نشست تخصصی با محوریت معرفی و آشنایی با چهار عالم بزرگ در زمینه مباحث اخلاقی خبر داد و عنوان کرد: آیت‌الله خوشوقت، آیت‌الله مجتهدی، آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی و آیت‌الله حق‌شناس، چهار شخصیت برجسته‌ای‌اند که نشست‌های تخصصی این بخش درباره سبک زندگی، سیره و منش، روش‌های تربیتی و توصیه‌های اخلاقی آن‌ها برگزار خواهند شد.

مدیر بخش «بر آستان قله‌های تهذیب» یادآور شد: سیره اخلاقی و شخصیتی علمای اخلاق، ملاک‌های جامعه اخلاقی، نقش استادان و کلاس‌های اخلاق در پیشرفت اخلاقی جامعه، موضوع برخی از نشست‌های تخصصی است که با حضور اندیشمندان، علما و استادان حوزه و دانشگاه همچون آیت‌الله جاودان، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی، آیت‌الله امینی و حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد در زمان برپایی نمایشگاه قرآن در این بخش برگزار می‌شوند. ‌

طریق‌الاسلام در پایان اظهار کرد: ویژگی این بخش که از بخش‌های جدید نمایشگاه بیست و یکم است و از سوی موسسه «طراوت معرفت الهی» اداره می‌شود، طراحی فضا به صورت سنتی و استفاده از معماری اسلامی است.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 14 تیر به مدت یک ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط