شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
ضرورت تغییر سبک زندگی به سبک زندگی اسلامی و قرآنی

رییس شورای توسعه قرآن استان کرمان بر لزوم گسترش تعالیم قرآنی در جامعه و تغییر سبک زندگی به سبک زندگی اسلامی و قرآنی تاکید کرد، گفت: سبک زندگی اسلامی با الهام از آموزه‌های قرآنی و تاسی از سیره عملی اهل بیت (ع) میسر است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد سعيدی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، که به همراه جمعی از مسوولان استانی از هاشم سلطانی‌نژاد، حافظ کل قرآن و نفر برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم استقبال می‌کرد، افزود: معرفی الگوها، نخبگان و موثرین قرآنی به جامعه و به‌ویژه نسل جوان، یکی از راه‌های موفق و مهم در هدایت جامعه به سمت قرآن و آموزه‌های قرآنی است. 

سعیدی افزود: سبک زندگی اسلامی و قرآنی در مرحله اول باید مبتنی بر آموزه‌های قرآنی باشد. بنابراین، در گام اول و در یک جهاد همه‌جانبه برای کاربردی کردن آموزه‌‌های قرآن کریم در متن زندگی همه باید در عرصه حضوری فعال داشته باشیم و این مهم در صدر تمام سیاست‌ها و برنامه‌ها باشد. 

رییس شواری توسعه قرآن استان کرمان گفت: تلاش در راستای گسترش آموزه‌های قرآنی در بین خانواده‌ها، کاربردی کردن آموزه‌های قرآنی در زندگی مردم، ارتقای سطح دانش و بینش قرآنی آحاد جامعه و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی، از  برنامه‌هایی است که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای توسعه قرآن استان کرمان با طراحی و اجرای ده‌ها برنامه حمایتی، تشکیل و حمایت از موسسات قرآنی، برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ قرآن کریم و فعالیت‌های متعدد دیگر برای اجرای آن‌ها اقدام کرده است. 

دکتر هاشم سلطانی‌نژاد، حافظ کل قرآن کریم از استان کرمان، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه حضور یافت و رتبه نخست این دوره از مسابقات را به دست آورد. 

این حافظ کل قرآن کریم در میان نمایندگان 70 کشور اسلامی که در این دوره از مسابقات حضور داشتند، در رشته حفظ مقام اول را کسب کرد و سعید اسحاق واکاوا از نیجریه، حسین عدنان عبدالرزاق از عراق، محمد ارشاد بن‌عبدالله از مالزی و سید‌صادق احسانی از افغانستان به ترتیب مقام‌های دوم تا پنجم این دوره از مسابقات را به دست آوردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط