یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
پاسخ به شبهات وظیفه حافظان قرآن است

مرجع عالی‎قدر تشیع در سومين مجمع طلاب حافظ قرآن كريم تاکید کرد: پاسخ به شبهات از جمله شبهات وهابیت، وظیفه حافظان قرآن است. کسی که با فرهنگ قرآنی آشنا باشد، می‌تواند پاسخگوی شبهات باشد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومين مجمع طلاب حافظ قرآن كريم با حضور آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در قم برگزار شد. 

آيت‌الله نوری همدانی در این مجمع با تاکید بر مقام رفیع حافظان خاطرنشان کرد: حضور در بین حافظان قرآن، توفیق بزرگی است. حافظان قرآن در اسلام جایگاه بلندی دارند و پیامبر (ص) در خصوص حافظان قرآن می‌فرمایند که بزرگان امت من حافظان قرآن هستند.

آیت‌الله نوری همدانی خطاب به حافظان قرآن کریم گفت: خداوند نعمتی را به شما داده است که بالاتر از آن توصیف نمی‌شود. هر دلی که ظرفیت دارد، ظرف حفظ قرآن است و صاحب آن دل عذاب نمی‌شود، چرا که حفظ قرآن توفیق بسیار بزرگی است.

آیت‌الله نوری همدانی حفظ کردن قرآن را توفیقی از جانب خداوند دانست و افزود: نشان دادن اسلام ناب، افتخار است و باید حافظان قرآن با تفاسیر آشنا شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت ایجاد تشکلی توسط حافظان قرآنی گفت: حافظان قرآن باید در کشور تشکلی را ایجاد و درباره مسایل سیاسی و فرهنگی کشور اظهار نظر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط