یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
برپایی نمایشگاه قرآن در خراسان جنوبی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی، نمایشگاه قرآن این استان ویژه سال 1392 را دهه پایانی تیرماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های استان خراسان جنوبی برگزار می‌‌کند.-

محمد مطهری‌فر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن اقدام می‌کند تا عموم مردم بتوانند با ظرفیت‌های قرآنی کشور آشنا و از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه موضوع‌های مرتبط با قرآن کریم و دین را در قالب سخت‌افزار و نرم‌افزارهای فرهنگی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با بیان این‌که محصولات فرهنگی این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف ارایه می‌شوند، گفت: در نمایشگاه بزرگ قرآن این استان ویژه سال 1392 برنامه‌های جنبی متعددی اجرا خواهند شد که از آن میان می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور استادان دانشگاه، حوزه و علمای دین با هدف پاسخ به شبهات دینی و مذهبی بازدیدکنندگان اشاره کرد.

مطهری‌فر ادامه داد: در این نمایشگاه از حضور هنرمندان و آثار قرآنی آن‌ها در عرصه‌های مختلف به‌ویژه حوزه گرافیک بهره‌مند خواهیم شد. همچنین نمایشگاه مذکور غرفه‌ای از آثار خوشنویسان برجسته با رویکرد قرآنی را دربرخواهد داشت.

وی توضیح داد: از آن‌جا که استان خراسان جنوبی حدود 40 هزار دانشجو را در خود جای داده است، می‌کوشیم در این دوره از نمایشگاه قرآن غرفه ویژه‌ای را به کتاب‌ها و آثار فرهنگی و هنری این قشر از جامعه اختصاص دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی بیان کرد: شورای پژوهشی این اداره کل هر سال در حوزه پژوهش فعالیت‌ها و فصلنامه‌های بی‌شماری ارایه می‌کند. بخشی از نمایشگاه قرآن استان خراسان جنوبی به عرضه این فعالیت‌ها و فصلنامه‌ها می‌پردازد.

مطهری‌فر ادامه داد: تصمیم داریم در این دوره از نمایشگاه قرآن استان خراسان جنوبی زمینه‌های آشنایی مردم با طرح ملی «حفظ قرآن کریم» و ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح را که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، فراهم کنیم.

وی از غرفه «سبک زندگی» به عنوان غرفه جدید این دوره از نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: در این غرفه مجموعه‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره قرآن کریم به صورت پوستر و پاورپوینت در معرض دید بازیدکنندگان قرار می‌گیرد. همچنین حجاب و عفاف، هنرهای نمایشی و تعزیه‌خوانی عناوین برخی دیگر از غرفه‌های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این اداره در حوزه عرفان‌های نوظهور فعالیت‌های بی‌شماری را انجام داده است. تصمیم داریم مجموعه‌ای از دستاوردها و ره‌آوردهای این فعالیت‌ها را در قالب یک غرفه در این نمایشگاه عرضه کنیم.

مطهری‌فر افزود: در بخش کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی، نقاشی‌های کودکان و نوجوانان با رویکرد قرآنی ارایه می‌شوند. همچنین استان خراسان جنوبی حدود 26 موسسه قرآنی فعال دارد که تعدادی از این موسسات در نمایشگاه مذکور حضور فعال خواهند داشت و آثار و دستاوردهای خود را ارایه می‌کنند.

وی در پایان از برگزاری مراسم قدردانی از برخی فعالان قرآنی استان خراسان جنوبی به عنوان دیگر برنامه جانبی این نمایشگاه یاد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط