یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
حرکت در مسیر الگوی اسلامی‌-‌ایرانی بدون شناخت مفاخر میسر نمی‌شود

محمد‌جواد ادبی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران بیان کرد: حرکت در مسیر الگوی اسلامی‌-‌ایرانی بدون شناخت مفاخر و الگوهای مناسب میسر نمی‌شود. ما درصددیم تا ناظر به الگوی اسلامی‌-‌ایرانی پیشرفت و با فضا‌سازی فرهنگی در جامعه به‌ویژه برای نسل جوان، در راستای فرمایشات حکیمانه رهبری حرکت کنیم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمد‌جواد ادبی درباره رویکرد این انجمن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و برنامه‌های آینده آن افزود: در نمایشگاه تلاش کردیم مخاطبان را با برنامه‌های آینده انجمن آشنا کنیم. از مهم‌ترین برنامه‌های ما که در نمایشگاه بین‌المللی هم بر آن مانور زیادی صورت گرفت، ایجاد فضایی بود برای گرامیداشت مفاخر و مشاهیر فرهنگی به ویژه مشاهیری که در قید حیاتند.
 
رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: نکته‌ای که خیلی از مردم به آن اشاره می‌کردند، این بود که ای کاش دیگر نهادهای مسوول در کشور نیز در جهت معرفی و ارج نهادن به جایگاه برجسته مفاخر ایران زمین همت بیشتری از خود نشان می‌دادند. 

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران درباره میزان استقبال از برخی آثار این انجمن اظهار کرد: از  آثاری که در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیشتر مورد توجه مخاطبان واقع شد، می‌توان به «ارشاد‌‌الاذهان الی احکام‌الایمان» اثر علامه حلی، «آرام‌نامه» مجموعه مقالات مراسم بزرگداشت استاد آرام و جشن‌نامه‌های استاد قرائتی، آیت‌الله میر‌محمدی زرندی، دکتر محسن جهانگیری و دکتر حسابی اشاره کرد. 

ادبی همچنین درباره جدیدترین آثار انجمن گفت: بزرگداشت یک‌هزار صفحه‌ای استاد مهدوی دامغانی و کتابی درباره شهید ثانی، دو کتاب جدید در دست انتشار این موسسه‌اند که در آینده نزدیک با همکاری انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا به چاپ خواهند رسید. 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت 92 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط