یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
قرآن مهر تایید بر اهمیت نویسندگی و کتابت زده است

آیت الله محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم رونمایی از جدیدترین منشورات این مجمع گفت: کتاب یکی از وسایل و وظایف مورد احترام ملت ها در طول تاریخ بشر بوده و قرآن کریم نیز با نزول سوره «ن و القلم» مهر تاییدی بر اهمیت نویسندگی و کتابت زده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آیین افتتاح پایگاه عرضه منشورات و رونمایی از 14 عنوان آثار مجمع اهل بیت(ع) امروز در سرای بین‌المللی سرای اهل قلم با حضور آیت‌الله محمدحسن اختری، حجت‌الاسلام نجف لکزایی و جمعی از اهالی علم و فضل برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم و سخنرانی سیدعلیرضا حسینی عارف آغاز شد. حسینی عارف، مدیرکل اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در آغاز این نشست اظهار کرد: مجمع جهانی اهل بیت(ع) با هدف حمایت فکری و فرهنگی فرقه‌های مختلف شیعیان جهان اسلام تاسیس شده و تاکنون بیش از یک هزار عنوان کتاب را در سراسر جهان منتشر کرده است.

وی ادامه داد: امروز 14 عنوان کتاب به هفت زبان زنده دنیا و پایگاه عرضه منشورات این مجمع را رونمایی خواهیم کرد. تاکنون آثار این مجمع به صورت فیزیکی و به شیوه سنتی در مراکز علمی و مساجد به فروش می‌رسیدند اما از امروز با افتتاح پایگاه عرضه منشورات، مخاطبان آثار این مجمع در سراسر جهان می‌توانند منابع مورد علاقه خود را به طور الکترونیکی خریداری کنند و به صورت پستی یا پست الکترونیکی آن‌ها را دریافت کنند.

در بخش دیگری از این مراسم آیت‌الله اختری با ابراز خرسندی از حضور آثار مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و عرضه آثار ارزنده، اتفاق مطلوبی است.

وی ادامه داد: قلم در طبیعت بشر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هست و هر اندازه که بشر در علوم گوناگون پیشرفت کند، نگارش و نویسندگی همواره مقوله نو و سودمندی است و میان تمام ملت‌ها و دوران‌ها مورد اتفاق نظر بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به پیشینه 24 فعالیت فرهنگی، علمی و دینی این مجمع اظهار کرد: اینک بیشترین گرفتاری‌ها و مشکلات بر سر راه بشر، خونریزی‌ها و کشتارها بر اثر ضعف فرهنگی و علمی ممالک گرفتار این مصایب است. مجمع جهانی اهل بیت(ع) با هدف تحقق آیات قرآن برای شناساندن و معرفی اسلام ناب محمدی(ص)، معارف قرآن و اهل بیت(ع) همت گذاشته است و تاکنون در این مجمع بیش از یک هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف به 50 زبان دنیا منتشر شده‌اند.

وی افزود: امروز از تمامی نویسندگان، اندیشمندان، دانشمندان، مترجمان و محققانی که به زبان‌های مختلف جهان تسلط دارند و از همه موسساتی که در حوزه ترویج و توزیع آثار اسلامی قادر به فعالیت‌اند، برای همکاری با این مجمع دعوت می‌کنیم.

در بخش پایانی این مراسم آیت الله اختری، حجت‌الاسلام والمسلمین لکزایی، معاون امور فرهنگی مجمع اهل بیت(ع) و محمدرضا نظام دوست، معاون امور اجرایی این مجمع، از کتاب های «المدخل الی عقیده الشیعه» به زبان عربی، «التربیه الروحیه» به زبان عربی، «امام بخاری و جایگاه صحیحش» به زبان فارسی، «رهبری امت» به زبان انگلیسی، «نوید امن و امان» به زبان آذری لاتین، «الوهابیه و التوحید» به زبان مالایو، «کوی دوست» به زبان مالایو، «تنزیه الشیعه» به زبان عربی در دو جلد، «باغه‌الامام حسن(ع)» به زبان عربی، «ابن‌تیمیه، امام سلفی‌ها» به زبان فارسی، «امامت و عصمت امامان در قرآن» به زبان آلمانی، «شیعه در اسلام» به زبان چینی، «پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی» به زبان مالایو و «معارف قرآن» به زبان مالایو رونمایی کردند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 21 اردیهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط