یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
احداث قفسه ویژه آثار مربوط به حضرت فاطمه(س)

مدیر نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های موسسه بوستان کتاب قم با اشاره به همزمانی نخستین روز برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ولادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت روز زن گفت: در این نمایشگاه قفسه‌ای با 18 عنوان کتاب را که درباره این بانوی بزرگ اسلام نوشته شده‌اند، به مخاطبان ارایه خواهیم کرد.-

حسن سادین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: آثاری نظیر «شرح خطبه‌های حضرت زهرا(س)»، «زهرا(س) دختری در نور» و «دردانه دلداده» از  نوشتارهای موضوعی‌اند که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهند شد.

وی با بیان این‌‌که اکنون بیش از 30 سال از فعالیت فرهنگی بوستان کتاب می‌گذرد و تاکنون 340 اثر از آثار بوستان به عنوان کتاب برگزیده در جشنواره‌های مختلف کشور مانند جشنواره فارابی، گام اول، کتاب فصل و کتاب سال انتخاب شده‌اند و این انتشارات توانسته است 29 بار به عنوان ناشر برگزیده معرفی شود، ادامه داد: در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کتاب‌های دوره‌ای نظیر «دوره کامل تفسیر منهج‌الصادقین»،‌ «دوره کامل تفسیر نفحاه‌الرحمن»، «دوره کامل جامع‌الرواة»، «تفسیر قرآن هرمنوتیک»، «زن و خانواده در افق وحی» و «راه و رسم علم‌آموزی» را برای نخستین‌بار به مخاطبان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهیم کرد.

مدیر نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های موسسه بوستان کتاب قم با اشاره به این‌که «در غرفه کودک و نوجوان این موسسه در نمایشگاه کتاب تهران، مجموعه 9 جلدی «باغ آفتاب» را برای نخستین بار ارایه خواهیم کرد» گفت: امسال در نظر داشتیم آثار بوستان کتاب را در سه غرفه کودک و نوجوان، بزرگسال و عموم و همچنین دانشگاهی عرضه کنیم و یک هزار و 500 عنوان کتاب را به این منظور جمع‌آوری و آماده کردیم اما به دلیل محدودیت فضای فیزیکی نمایشگاه، تنها دو غرفه در سالن‌های کودک و نوجوان و عمومی به این موسسه ارایه شده است.

وی افزود: با توجه به این‌که بسیاری از مخاطبان آثار بوستان کتاب دانشگاهیان و حوزویانند، آثار دانشگاهی را در غرفه عمومی بوستان کتاب به نمایش خواهیم گذاشت.

سادین با بیان این‌که «سال گذشته با یک هزار و 200 عنوان کتاب به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمدیم» عنوان کرد: امسال 300 عنوان کتاب از یک هزار و 500 عنوان اثر بوستان کتاب به گروه‌های سنی کودک و نوجوان تعلق دارد و علاقه‌‌مندان و مخاطبان آثار بوستان کتاب می‌توانند این نوشتارها را با 20 تا 25 درصد تخفیف خریداری کنند. همچنین مسوولان کتابخانه‌ها و مراکز بزرگ می‌توانند کتاب‌های بوستان کتاب را با 30 درصد تخفیف تهیه کنند.

وی گفت: سال گذشته 353 عنوان کتاب را در 16 موضوع اصلی و 65 موضوع فرعی به چاپ رساندیم که 78 عنوان آن‌ها چاپ نخست‌اند و 275 عنوان آن‌ها بازچاپ‌اند که همه آن‌ها را به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهیم آورد.

مدیر نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های موسسه بوستان کتاب در پاسخ به این سوال که «استقبال از آثار بوستان کتاب در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» گفت: امیدواریم کتاب‌های دوره‌ای و مجموعه آثار علامه طباطبایی، آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله امینی بیش از همه آثار ما فروش داشته باشند.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب مخاطبان خاص خود را دارد و کمتر افرادی به دلیل تورم و افزایش بهای نهایی کتاب، از خرید نوشتارهای مورد نظر خود چشم‌پوشی می‌کنند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط