پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کتاب ماه دین با آوای ماندگار آمد

شماره 187 کتاب ماه دین به سردبیری سید‌هدایت‌الله جلیلی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشریه با مطلب «آوای ماندگار» که به گفت‌و‌گو با هانس کونگ فیلسوف، متأله و نویسنده بزرگ اختصاص دارد، آغاز می‌شود و سپس با گفت‌و‌گو با دکتر لوی فتوحی به مبحث پایه‌گذاری اعجاز تاریخی قرآن کریم به مثابه یک رشته محوری ادامه می‌یابد.

در ادامه این شماره از کتاب ماه دین، بخش دوم از پرونده‌ای برای مطالعات قرآنی با استناد به نقد و بررسی چندین مقاله، گفت‌و‌گو و گزارش آورده شده است. در پرونده این شماره همچنین در مقاله‌ای تفسیر مدرن سوره مبارکه کهف، نشانه‌شناسی و ساختار آن بررسی می‌شود. 

تحلیلی از مجموعه دو جلدی «روش‌شناسی تفسیر علمی قرآن»، تحلیلی از کتاب «اعجاز قرآن؛ تاریخ و تحلیل» و همچنین بررسی و تاملی بر کتاب‌های «بررسی محکم و متشابه با رویکرد معنا‌شناسی»، «وحدت تاریخی سوره‌های قرآن»، «اشارات و شواهد علمی در قرآن کریم»، «معنی‌شناسی شناختی قرآن»، «تفاوت ترجمه‌های قرآن از منظر ایدئولوژیک» از دیگر مباحث محوری این شماره از نشریه کتاب ماه دین‌اند. 

مطلب پایانی شماره اردیبهشت کتاب ماه دین هم جستاری بر بازسازی رابطه میان دین و فلسفه با محور ستیز غزالی و ابن‌سینا در ترازوی ابن‌رشد و گزارش تحلیلی رساله‌ای با موضوع استعاره و ترجمه است. 

شماره 187 کتاب ماه دین که هفتمین شماره در شانزدهمین سال انتشار این ماهنامه تخصصی است، هفته اول اردیبهشت 92 منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط