یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کتاب را بردار و برو!

مسوول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد از راه اندازی پنج «ایستگاه‌ مطالعه» کتاب در این شهرستان خبر داد._

محسن رفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: به‌مناسبت ایام دهه فجر پنج «ایستگاه‌ مطالعه» در مکان‌های عمومی فرودگاه، راه‌آهن، استانداری، بیمارستان شهید صدوقی و موسسه مالی- اعتباری ثامن‌الائمه شهرستان یزد راه‌اندازی می‌شوند.

وی گفت: ایستگاه مطالعه یک طرح نهادی است که از طریق اداره کل کتابخانه‌های عمومی کشور به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.
 
رفیعی درباره ویژگی‌های این طرح اظهار کرد: «ایستگاه مطالعه» یک سازه است که توسط این سازه 15 عنوان کتاب در معرض دید رهگذران قرار داده می‌شود. 

وی ادامه داد: همان‌طور که از نام این طرح پیداست، علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی با دیدن این سازه‌ها چند لحظه‌ای توقف و کتاب‌های مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند. 

رفیعی عنوان کرد: تفاوت این طرح با طرح‌های مشابه در این است که متقاضیان می‌توانند کتاب‌های مورد نظرشان را  رایگان و بدون حضور کتابدار بردارند و برای مطالعه به‌ همراه خود ببرند. 

مسوول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد گفت:‌ پشت جلد این کتاب‌ها شماره حساب بانکی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کشور برای افرادی که تمایل به خرید کتاب دارند درج شده است. 

وی افزود: همچنین پشت جلد کتاب‌ها خطاب به افرادی که تمایلی به خرید این کتاب‌ها ندارند، نوشته شده است: «خواننده محترم، پس از مطالعه کتاب را برگردانید.»
 
رفیعی طرح ایستگاه مطالعه را مبتکرانه توصیف کرد و گفت:‌ این طرح بدون هرگونه پیش فرض دایر شده و اساس آن اعتماد متقابل است.
 
این فعال فرهنگی عنوان کرد: در این سازه‌ها 15 عنوان کتاب در 15 بسته قرار داده می‌شود که در هر بسته 50 کتاب قرار می‌گیرد. کارشناسان هر روز دوبار به این سازه‌ها مراجعه می‌کنند و در صورت کم شدن کتاب‌ها از حد و اندازه استاندارد، نسبت به تامین کتاب‌ها اقدام می‌کنند.
 
رفیعی گفت: در این سازه‌ها 13 عنوان کتاب شعر شامل سعدی، فردوسی، حافظ و دیگر کتاب‌های عمومی مربوط به بزرگسالان قرار داده شده و سه عنوان کتاب هم برای گروه کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است.
 
وی عنوان کرد: برای تامین آثار مکتوب هر ایستگاه مطالعه سالانه 50 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط