دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
«شهرزاد قصه می‌گوید» در سوئد

سیدعلی کاشفی‌خوانساری از ترجمه کتاب «شهرزاد قصه می‌گوید» به زبان انگلیسی خبر داد. این کتاب که به معرفی قصه‌های ایرانی می‌پردازد، بناست در کشور سوئد منتشر شود.-

کاشفی‌خوانساری به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این روزها ترجمه انگلیسی کتاب «شهرزاد قصه می‌گوید» را ویرایش می‌کنم. این کتاب درباره قابلیت‌های ادبیات کودک و نوجوان ایران در بازار جهانی است. 
 
وی با بیان این‌که «شهرزاد قصه می‌گوید» در سوئد منتشر خواهد شد، ادامه داد: نسخه فارسی این کتاب را خودم نوشته‌ام اما این کتاب برای بازار جهانی نوشته شده و مصرف داخلی ندارد. این اثر در واقع با هدف معرفی قصه‌های ایرانی و قابلیت‌های کتاب کودک ایران به ناشران سایر کشورها نوشته شده است. 
 
کاشفی خوانساری این روزها یک رمان نوجوان با نام «صندوقچه امید» با محوریت وقایع دوران پهلوی می‌نویسد.
 
سیدعلی کاشفی‌خوانساری در سال 1350 در تهران به دنیا آمد. از وی تاکنون بیش از صد مقاله و یادداشت تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان منتشر ساخته است. کاشفی تا کنون بیش از 44  جلد کتاب منتشر کرده است که عمدتا در حوزه مسایل نظری ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ ادبیات و مطبوعات کودکان ایران هستند.
 
از  آثار کاشفی‌خوانساری می‌توان به کتاب‌های «حمله‌سرايى‌ و حمله‌خوانى»، «تاريخ ادبيات دينى كودك و نوجوان»، «آيت‌اله بروجردى»، «كودكان و شاهنامه»، «قصه‌ى روزنامه‌جات عهد بوق»، «روزى روزگارى سينما»، «باباى سوره» و «مزاحمان» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط