سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
«برنامه‌ريزي توسعه روستايي در ايران» در راه است

«برنامه‌ريزي توسعه روستايي در ايران» عنوان اثري از محمدرضا رضواني، استاد دانشگاه تهران، مولف و مترجم حوزه جغرافياي سياسي است كه با بررسي وضعيت روستايي ايران در شش دهه گذشته مي‌كوشد راه‌كارهايي را براي توسعه ملي در اين زمينه ارايه كند.-

مهدي عباسي، مسوول انتشارات قومس، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از اين اثر به عنوان يكي از كتاب‌هاي زير چاپ اين مركز ياد كرد كه قرار است تا هفته آينده روانه بازار كتاب شود.
 
وي اظهار كرد: اين كتاب درسي ويژه دانشجويان رشته جغرافيا، برنامه‌ريزي و توسعه روستايي است. پژوهشگران و برنامه‌ريزان توسعه روستايي نيز مي‌توانند از اين كتاب به عنوان يك منبع آموزشي استفاده كنند.

وي در معرفي اين اثر عنوان كرد: روستاها و جوامع روستايي جايگاه مهمي در توسعه اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي كشور دارند، از اين رو، برنامه‌ريزي و توسعه روستايي در فرايند توسعه ملي اهميت و ضرورت فراواني مي‌يابد.

عباسي با اشاره به بخشي از معرفي اين كتاب يادآور شد: در سال‌هاي اخير همزمان با گسترش فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي در اين عرصه، ضرورت تهيه و تدوين متون علمي متناسب براي تامين نيازهاي پژوهشگران و دانشجويان بيش از پيش افزايش يافته است.

وي با بيان اين كه «اين كتاب مقدمه‌اي بر برنامه‌ريزي توسعه روستايي در ايران با هدف ارزيابي سير تحولات برنامه‌ريزي و توسعه روستايي در 60 سال گذشته است» گفت: مولف اين اثر با بيان كميت و كيفيت اقدامات انجام شده در شش ده اخير، به بررسي نتايج آنها در عرصه روستايي پردخته است.

به گفته مسوول انتشارات قومس نخستين چاپ اين كتاب سال 83 از سوي همين انتشارات روانه بازار كتاب شد و اكنون پس از گذشت هفت سال از چاپ نخست آن كه منجر به انتشار سه چاپ تا سال 87 شد، مولف تصميم گرفت با بازنگري محتواي اثر و افزودن مطالب جديد(به‌روز رساني اطلاعات) ويرايش جديدي از آن ارايه كند.

انتشارات قومس ويرايش جديد كتاب «برنامه‌ريزي توسعه روستايي در ايران» را هفته آينده روانه بازار كتاب خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط