دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
«مقدمه‌اي بر ژئوپلتيك» به زودي مي‌آيد

«مقدمه‌اي بر ژئوپلتيك» كه واپسين مراحل چاپ خود را پشت سر گذاشته و به زودي از سوي نشر قومس روانه بازار كتاب مي‌شود، اثري سياسي است كه مي‌كوشد در سايه دو جنبه عمل و بازنمايي ژئوپلتيك، ظرفيت جغرافيايي كشورها را براي اقدامات سياسي آشكار سازد./

مهدي عباسي، مسوول انتشارات قومس، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب عنوان كرد: اين نوشتار كه كتاب درسي و راهنماي مقدماتي دانشجويان در ورود به علم ژئوپلتيك به شمار مي‌آيد، اثري از «كالين فلينت» است كه به همت دكتر محمدباقر قاليباف و محمدهادي پوينده ترجمه شده است.

وي افزود: اين كتاب مي‌كوشد با بررسي اين موضوع كه جغرافيا چگونه مي‌تواند فرصت‌ها و محدوديت‌هايي براي اقدامات كشورها، گروه‌هاي ملي و سازمان‌هاي تروريستي فراهم سازد، به درك و فهم منازعات معاصر كمك كند.

عباسي با اشاره به بخشي از معرفي اين اثر يادآور شد: در سراسر كتاب مطالعات موردي مانند شكل‌گيري القاعده، منازعات شبه جزيره كره، رژيم صهيونيستي ـ فلسطين، چچن و كشمير، ماهيت چند وجهي اين منازعه را يادآور مي‌شوند. چنين مواردي در كنار ساير مضامين، اين نوشتار را در تبيين منازعات قدرت جهاني معاصر، عمليات نظامي فراملي ايالات متحده، منازعات ملي‌گرايانه، تغيير نقش مرزها و ژئوپلتيك جديد تروريسم ياري مي‌رسانند.

وي بررسي چشم‌اندازهاي گوناگون از جمله مشاركت‌هاي فمنيستي را در شمار موضوع هاي اين كتاب ياد كرد كه مخاطبان را با دو جنبه عمل و بازنمايي ژئوپلتيك آشنا مي‌سازد. 

مسوول انتشارات قومس با اشاره به اين كه كتاب «مقدمه‌اي بر ژئوپلتيك» واپسين مراحل چاپ خود را پشت سر نهاده و قرار است تا هفته آينده روانه بازار كتاب شود، گفت: افزون بر دانشجويان رشته جغرافيا و روابط بين‌الملل، همه علاقه‌مندان به اين حوزه مطالعاتي نيز مي‌توانند از مضامين آن بهر‌ه‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط