شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
سومين مرحله نظرسنجي تجهیز کتابخانه‌های حوزوي آغاز شد

مدیر پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از آغاز سومين مرحله نظرسنجی تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران کشور خبر داد و گفت: با انجام اين نظرسنجي، منابع پژوهشی شناسايي مي‌شوند و در اختيار محققان حوزوي قرار مي‌گيرند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام داود رجبی‌نیا با اشاره به ضرورت ایجاد ارتباط میان تولید‌کننده و مصرف‌کننده علم در حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: برای ایجاد این ارتباط، تمامي فعالیت‌ها باید مبني بر نیازهایی که خاستگاه آن جامعه و مدارس علمیه خواهرانند، استوار باشند. 

وی با بیان این که معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران براي دست‌یابی به این هدف، انجام نظرسنجی از کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران را مطرح کرده است، گفت: در نخستين مرحله این نظرسنجی 47 عنوان منبع مکتوب و دیجیتال به به مدارس علمیه خواهران معرفی شدند تا هريك درخواست خود را برای تهیه هریک از این آثار اعلام کنند. 

مدیر پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به انجام مرحله دوم این نظرسنجی را همراه با معرفي 815 عنوان کتاب گفت: در این نظرسنجی‌ها، کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران می‌توانند مشخصات كتاب‌هاي موردنظرشان را اعلام كنند تا به فهرست نظرسنجی اضافه و به تمام مدارس علمیه اعلام شود. 

وی بيان كرد: كتاب‌هاي اعلام ‌شده از سوی مدارس علمیه در مرحله نخست نظرسنجی برای آنان ارسال و اطلاعات آثار مدنظر آنان در مرحله دوم نیز جمع‌آوری شده‌اند. 

حجت‌الاسلام رجبی‌نیا یادآور شد: مرحله سوم نظرسنجی منابع کتابخانه‌ای مدارس علمیه خواهران بر اساس چهار قالب شامل آخرین نرم‌افزارهای علمی پژوهشی، نشریات علمی پژوهشی، علمی ترویجی و علمی تخصصی، کتاب‌های جدید مدنظر معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و منابعی که خود کتابخانه‌ها مدنظر دارند، اجرا می‌شود. 

وی با اشاره به این که برخی از نیازهای منابع پژوهشی کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران بر اساس محدوده جغرافیایی متفاوتند، اظهار كرد: نظرسنجی از کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران کمک می‌کند تا تجهیز کتابخانه‌ها منطبق با نیازها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط